יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » טליא וטלייתא
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

טליא וטלייתא

מתוך: אישות ומשפחה » צניעות, בינו לבינה פורסם בב' באדר ב התשס"ח
לכבוד הרב

כיצד מיישבים את הסתירה בין סימן כא בשו"ע ששם כתוב שצריך להתרחק מהנשים "מאד מאד" ואסור כל קשר של קריבה, כגון לקרוץ בעיניו, להריח בושם שעליה ואפילו שאילת שלום על ידי שליח אסור, לבין הגמרא בבא בתרא צא: שאומרת שילדים וילדות בני 16-17 היו משחקים ביחד? ולפי פרוש הרשב"ם מטיילין = משחקין
אם יש איסור עצמי בקירבה (כמו שהרמב"ם מחייב על זה מכת מרדות, ויש מי שמבין בדעת הרמב"ם וכן אחת הגרסאות בספר המצוות זה שאפילו רמיזה וקריצה זה איסור דאורייתא) אז איך שיחקו יחד בנים ובנות אחרי גיל מצוות?


התשובה:
יתכן שאי אפשר ליישב. אך לענ"ד ההסבר הוא פשוט. אין איסור עצמי בקרבה בין גבים לנשים. האיסור הא לקרבה בעלת אופי מיני ויצרי. קריצות אכן שויות להיות אסורות מדאוריתא - אך מהו האיסור? ולא תתורו - האיסו התלוי בלב ובכוונה.
ולכן כאשר מתקיים קשר בין איש לאשה שיש בו חברות טובה ללא היבט יצרי - אין בדבר איסור לא מדאוריתא ולא מדרבנן - ויש בו היבט אידיאלי כפי שנזכר ר' יוחנן בילדותו.
אולם ילדות כזו [כמעט] ואיננה בנמצא וודאי לא במקום שאפשרות כזו כלל לא מועמדת ולכן לשון השו"ע היא מוחלטת ללא יוצא מן הכלל שכן ההנחה היא שנטרול היצריות בקשרים שבין גברים לנשים [כמעט] לא אפשרי.
ויחד עם זאת תקוותינו שנדע להתייחס לבני ובנות המין השני כבדי אדם בעלי דעה נפש והכרה. נוכל להכיר וללמוד ולהשתתף בבניינו של עולם כולנו יחד באור פניך ולא רק בנפרד. ואף אם עתה חזון זה נראה רחוק ולכן חובה להעמיד ולחזק את גדרי הצניעות - חשוב ללמוד וללמד שאין חובה עצמית של הרחקה ואולי אף להתנסות בשתוף פעולה טהור פעם ופעמיים די לראות שהשמים לא רחוקים מידי.
ויש להאריך בסוגיה זו עוד.
עמית קולא.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על טליא וטלייתא
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines