|
|
שאלות הלכתיות שונות ומעניינות.
|
מתוך:
כללי
»
כללי
|
פורסם בז' בניסן התשס"ז
|
|
שלום לכבוד הרב!
יש לי כמה שאלות הלכתיות:
1)האם מותר ללכת עם חצאית קצרה(שנחשבת צנועה) ללא גרביים?
2) האם מותר לבעל לשמוע לשון הרע שאישתו מספרת לו משום שלום בית?
3) שאלה יותר כללית- האם ללכת לצבא זה מלכתחילה או בדיעבד? ז"א האם בחור שיכול לשבת וללמוד תורה כתורתו היא אמונתו לא צריך להתגייס ולהמשיך לשבת וללמוד?
מהי תפיסתו של הרב קוק לגבי נושא זה?
עוד שאלה לבי הרב קוק- האם הרב קוק נחשב חרדי לאומי או דתי לאומי? ובכלל מה ההבדל?
בתודה מראש ובברכת חג שמח!!!
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
א. איני מבין כיצד חצאית קצרה יכולה להיות צנועה. אין לכך כל קשר לגרביים.
ב. ב"תחומין" הבא יפורסם מאמר מקיף על סוגיה זו. בקיצור: החפץ חיים פסק כי דיני לשון הרע חלים גם בין איש לאשתו. ברם, כאשר מדובר על דברים רגילים שאיש ואשתו מספרים זה לזה כשהמוקד הוא חוויות שלהם אלא שהדבר נוגע גם באחרים – מדברים, כי זה חלק מבניין בית. אני מבקש לומר שזו רק "עזרה ראשונה" כי מדובר בדיני דאורייתא !
ג. הרב קוק זצ"ל לא חי בזמן שהיה צבא ישראלי לפיכך אין אנו יודעים את משנתו. לגבי עמדת גדולי ישראל אחרים – זה נושא שנתון במחלוקת גדולה. עמדתי היא עמדת ביניים: כל אחד חייב בגיוס לצבא, אולם ראוי לה לחברה כי תפריש מתוכה בחורים מעולים שיעסקו בתורה בלבד. זו צריכה להיות קבוצת עילית, מיוחדת, שגם משלמת מחיר על כך כפי שהלוויים שלמו מחיר על כך שלא גויסו לצבא – לא זכו בנחלה ולא קיבלו משלל המלחמה.
ד. את הרב קוק לא ניתן להכניס למסגרות כאלה. ניתן לומר כללית כי באורח חייו הוא היה מהקיצוניים שבחרדים וכן בחלק גדול מפסיקותיו האישיות, אולם ברעיונותיו ובעמדותיו הציבוריות הוא נטע יסודות גדולים של המחשבה הציונית דתית לרבדיה השונים.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שאלות הלכתיות שונות ומעניינות.
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
לא הבנתי מה זה אומר
- alon a, 16/06/2012
``... כי באורח חייו הוא היה מהקיצוניים שבחרדים וכן בחלק... `` - אז הציבור הדתי לאומי ,לא הולך לפי הרב קוק?
|
הציבור הדתי לאומי הולך בדרך הכוללת מאוד מאוד את דרכו של הרב קוק אולם לא בדיוק כפי שהרב קוק חזה.
הדבר נכון ביחס לכל ציבור, וביחס לכל הליכה אחר גדול ישראל, לאורך ההיסטוריה כולה
|
|
|
|
|
|
|