|
|
חתימת הכתובה
|
|
מתי העדים והחתן חותמים על הכתובה, לפני החופה או תחת החופה, עם הקראת הכתובה?
|
התשובה:
|
|
יש בזה מנהגים שונים, יש שהחתימה נעשית תחת החופה, ויש שהעדים והחתן חותמים לפני החופה.
הטעם שהעדים חותמים לפני סיום קריאת הכתובה, משום שבתחילת הכתובה נאמר, שביום פלוני אמר החתן לכלה (בתרגום עברי) "היי לי לאשה כדת משה וישראל" וכו', והרי לפני החופה עדיין החתן לא אמר "הרי את מקודשת לי" וכו',לכן הם חותמים אחרי הקידושין, ועם קריאת הכתובה כשהקורא מגיע למלים "וקנינא מן החתן", מסדר הקידושין מקבל הקנין מן החתן, ואז חותמים החתן והעדים על הכתובה.
הטעם שעושים קנין, וחותמים לפני החופה, כותב מהר"ם מינץ, שלפעמים החתונה מתקיימת ביום ששי אחר הצהרים והיא מתארכת עד "סמוך לכניסת השבת, ובדוחק יש פנאי לחתום על הכתובה קודם שבת ... ומזה בא המנהג לחתום על כל הכתובה קודם".
כל טוב ובשורות טובות
|
|
|
מקורות התשובה:שו''ת מהר''ם מינץ סי' קט
מקור חיים ח''ה סי' רלז
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
חתימת הכתובה
|
|
|
|
|
|
|
|
|