יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » crocs נעלי בתשעה באב
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

crocs נעלי בתשעה באב

מתוך: שבת ומועד » ימי בין המצרים, הלכות תענית פורסם בח' באב התשס"ו
האם מותר לי לנעול נעלי crocs בתשעה באב?


התשובה: crocs נעלי בתשעה באב
שואל נכבד .

נעליים אלו הנם עשויות משרף של עץ כפי שהובהר לי , ומישהו אמר לי שזה מגומי מכל מקום
החזקתים ובדקתים ואינם של עור .
הנעל האסורה היא נעל של עור וככה ההלכה שולחן ערוך אורח חיים סימן תקנד

"תשעה באב אסור ברחיצה וסיכה ונעילת הסנדל ותשמיש המטה, ואסור לקרות בתורה נביאים וכתובים, ולשנות במשנה ובמדרש ובגמרא בהלכות ובאגדות, משום שנאמר פקודי ה' ישרים משמחי לב (תהילים יט, ט) ותינוקות של בית רבן בטלים בו אבל קורא הוא באיוב ובדברים הרעים שבירמיה; ואם יש ביניהם פסוקי נחמה, צריך לדלגם. " ונעילת הסנדל היא של עור כמו ביום הכפורים .
אלא ששואל אדם אם זו נעל נוחה המותר ללכת בה ?
וחפשתי ומצאתי שאלה דומה על נעל שאינה של עור ושאלו אם מותר ללכת בה שהרי אינה נעל של עינוי וכך כתב בשו"ת שמחת כהן חלק או"ח סימן קעג הנני מביא את כל שאלתו ותשובתו הרמתה :

" נסתפקתי במה שנהגו ללבוש בט"ב וביום הכפורים מנעלים העשויים מפשתן הנקרא בערבי "סבאדרי". ועינינו רואות דגם בשאר ימי החול הרבה לובשים אותם ובפרט בימות הקיץ. וא"כ יש לצדד אולי אסור ללובשם בט"ב וביה"כ כיון דלא מינכר עינוי כיון דלובשים אותם גם בשאר ימים, או דלמא כיון דאסור עליו ללבוש מנעל של עור חשיב עינוי, וכן יש להסתפק בזה בשבעת ימי אבלות מה הדין בזה.

תשובה הנה בספרי הפוסקים ראשונים ואחרונים לא נזכר בשום פוסק לאסור רק מנעלי עור אבל בשאר מינים לא מצינו לשום פוסק שאסר, ויש להוכיח ג"כ מקרא דכתיב ביחזקאל ומנעלך תשום ברגליך ואי אמרת דכל מה שרגיל בימות החול אסור ללבוש היל"ל ומנעלך לא תסיר מרגליך דהרי קרא רוצה ללמדנו דבעלמא אבל אסור בנעילת הסנדל א"ו דגזרת הכתוב הוא דוקא במנעל של עור הוא דחשיב תענוג.
ועוד דהרי כתב הרמב"ם ז"ל בפ"ג מהלכות שביתת עשור הלכה ח' הטעם דע"י מנעל של עור אינו מרגיש בקושי הארץ ע"ש ומט"ז התירו הפוסקים לילך לפני איזה שר וגדול במנעל של עור ויתן מעט עפר במנעל שעי"ז ירגיש הקרקע, ועי' בט"ז, ולכן במנעל של בגד ושאר מינים מותר. וכ"נ המנהג פשוט שלובשים אותם בט"ב וביה"כ ובבית אבל ואין פוצה פה ומצפצף. וכ"ז כתבתי לפום ריהטא בלתי חיפוש בפוסקים (וכ"כ מז"ק זצוק"ל בברית כהונה א"ח מע' כ' אות ט' ע"ש). "

ואגב נעליים שאינן של עור אבל הן קשות מאוד כמו פלאדיום לדעתי לא טוב ללכת בהן שהרי הן ממש חזקות וזה נשמע מהרמב'ם הנעל שאינן ראויות לעינוי . ובעור גם רך אסור כמפורש במשנה ברורה סימן תריד ס"ק ג
: " של עור - אתרווייהו קאי אלא דסנדל הוא של עור קשה ומנעל הוא של עור רך:" ושניהם אסורים .

לכן בנעל זו שאינה של עור כלל אפשר ללכת בתשעה במנחם אב .
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על crocs נעלי בתשעה באב
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines