|
|
סתירה בפסקים לגבי טבילת שאישה שלא כדין
|
|
שלום לכבוד הרב
בשבוע האחרון הרב פסק שני פסקים על טבילה שלא כדין:
א. איסור מוחלט על טבילת פנויות ללא שום סייג.
ב. איסור על טבילה לפני תום שבעה נקיים, אבל עם ההערה שאם "אי אפשר" אז זה עדיף.
יש סתירה בין שני הפסקים, ואדה לרב אם הוא יישב אותה.
תודה
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
עיסוקו של הרב בשאלות כה רגישות וקשות, ובעיקר כשהוא עומד בפני מציאות שהיא בדיעבד והיא נוראה מצד עצמה, מחייב גם את הקוראים לתת את הדעת על הפסקים השונים. אני מודה לך על השאלה, ועל העדינות בה קראת את התשובות – דבר המסייע במתן התשובה, כיוון שהיא מדברת בעד עצמה:
אדם הנשוי לאישה בחופה וקידושין, והם חיים חיי טוהר וקדושה, והוא עומד בפני מצבים קשים ביותר לאחר היעדרות ארוכה מן הבית, חייב אף הוא לשמור את כל דיני ההלכה, גם מצד דיני נידה, וגם בשל החשיבות המרובה של הקפדה על מעמד פסיקת חז"ל ומניעת התמוטטותו. בעומדו בפני מצב בו הוא יבוא על אשתו נידה או שהיא תטבול לפני תום שבעה נקיים הוא חייב להתגבר, אולם אם זו השאלה – כרת או לא כרת בחיים מעין אלה – חייב הרב להעיר שלפחות יטבול.
לא כן המצב אצל פנויות. כאן מדובר במציאות שהיא כולה חטא, וקשר בין פנויים לפנויות אסור בתכלית האיסור. לא רק ההלכה אוסרת אותו כי אם כל מבנה הקדושה והצניעות בישראל, כבר מפרק ב של ספר בראשית: "ודבק באשתו והיו לבשר אחד". משו"ת זה נערך פולמוס ארוך על הנושא, ואין לזוז לאור הכתוב שם מעמדת ההלכה ומעמדת מה שמעבר לה על טבילת פנויות. כאן אין לפוסק לסייע בהצלה מכרת בשום דרך שהיא, ומבחינה מסוימת להפך: ישנו דין של הלעיטהו לרשע וימות, ואין הפוסק רשאי לזוז ממנו.
הדבר אינו פוטר את כולנו מלעסוק בניסיונות המתמידים לסייע לפנויים ולפנויות להקים בית בישראל,
יהי רצון שנזכה לחיי טהרה וקדושה.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
סתירה בפסקים לגבי טבילת שאישה שלא כדין
|
|
|
|
|
|
|
|
|