יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שימוש במים חמים בשבת; ביאה על אשתו של כדרכה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שימוש במים חמים בשבת; ביאה על אשתו שלא כדרכה

מתוך: שבת ומועד » שבת פורסם בי"א באייר התשס"ב
ב"ה
לכב' הרב הי"ו שלום רב,
א.האם יש איזושהי בעיה הלכתית בפתיחת ברז מים חמים בשבת בבנין משותף בו קיימת הסקה מרכזית? ואגב, מה טעם האיסור לרחוץ במים חמים בשבת אפילו במים שהוחמו מראש?
ב.בענין אחר לחלוטין, אמרו חז"ל שיכול אדם לבוא על אשתו כדרכה ושלא כדרכה ואולם לעניות דעתי בביאה על האשה שלא כדרכה יש השחתת זרע לשוא והדבר אף מזכיר את המעשה המכוער של משכב זכור. כיצד מתיחסת לכך ההלכה?
בתודה מראש,


התשובה: שימוש במים חמים בשבת; ביאה על אשתו של כדרכה
שלום וברכה
א. כל דודי חימום המים בנויים על העיקרון כי מים קרים הנכנסים לדוד הם דוחפים את המים החמים לצאת החוצה. מערכת המים קשורה בדוד, וכשאתה פותח את ברז המים החמים, נכנסים מים קרים חדשים לדוד, והלחץ הזה הוא הפועל בברז, והוא גם הגורם שהדוד לא יתרוקן. כשיש הפסקת מים כללית לא ניתן להוציא מים חמים מהדוד. על כן, בפתיחת ברז המים החמים אתה גורם לבישול מים קרים חדשים הנכנסים לדוד. יש הטוענים שזה בישול בגרמא, אבל עדיין הדבר אסור.
ב. מן הבחינה ההלכתית, חז"ל התירו לאיש ואישה הנשואים לעשות עם עצמם ככל שיתאוו. זה חלק מתנועות ההקצה לקצה המאפיינות את התורה: ששת ימים תעבוד ללא הגבלה וביום השביעי תשבות לחלוטין; שבעה ימים (מדאורייתא) תהיה אשתך אסורה לך לחלוטין ואפילו בהעברת חפץ ובימי ההתר כל מה שרוצה אדם לעשות עושה. על כן, אין מודבר בהוצאת שכבת זרע לבטלה, שכן מהות הקשר הגופני בין איש לאשתו מושגת גם ב"שלא כדרכה". לו היה צדק בשאלה, היה אסור לשמש מיטתו עם אשתו ההרה, או המניקה, או הזקנה או האיילונית, שכן גם אז אין מדובר באפשרות להריון. מכאן, שהקשר הגופני עצמו הוא החשוב בעיני התורה. ברם, מדרכי הקדושה לקדש עצמו במותר לו.

כל טוב
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שימוש במים חמים בשבת; ביאה על אשתו שלא כדרכה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
שלום - מ, 30/10/2011
האם מותר ''שלא בקביעות'' גם במקרה של בדרך איברים?
נראה מדבריו של הרמ``א שכן, אולם עולה ממנו גם לצמצם מאוד
מעבר לזה, מקובל בפסיקה שלא, על אף דברי הרמ``א
שלום לרב - מ`, 09/10/2011
שאלתי היא, מה נחשב לזרע לבטלה במהלך יחסי אישות בין גבר ואישה נשואים? האם יש עוד דרך להגיע לשפיכת זרע לבטלה חוץ מבמקרה של ``דש בפנים וזורה בחוץ``? מהתשובה נראה שהכל מותר בין איש ואישה נשואים בלי מגבלות ''וכמובן שיש לקדש את עצמו מעבר למותר''.
שימו לב שמותר לא בקביעות


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines