יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שינוי לאחר החתונה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שינוי לאחר החתונה

מתוך: אישות ומשפחה » צניעות, בינו לבינה פורסם בי"ג בשבט התשס"ו
שלום לכבוד הרב!
אני ואשתי נשואים מזה כשנה באושר רב ב"ה ,אך יש לי בעיה שמאוד מציקה לי.
לפני החתונה, כל הזמן רציתי בקרבתה של אשתי, תרתי משמע, ולצערי אף נגענו אחד בשני לאחר האירוסין. ואילו לאחר החתונה אני מרגיש שירד לי החשק בצורה דרסטית, ואיני מצליח לשלוט על כך. לדעתי הדבר מפריע גם לאשתי אך היא לא אומרת כלום בנושא. יש לציין שפרט לכך חיינו מאושרים ואנו שומרים נידה כהלכתה.
הדבר מאוד מטריד אותי ואודה לרב אם יוכל לעזור לי בנושא.
תודה.


התשובה:
שבוע טוב.
בסיפור אותו העלית אתה מציג מצב פסיכולוגי מוכר של בעלות. מאחר ועד שהיא הפכה להיות אשתך לא הייתה לך בעלות עליה, בעלות שרצית שתהיה לך, הייתה התרגשות עצומה של משיכה לכבוש את הבחורה בקסמיך ולהשיגה להיות שלך. עתה שהיא שלך, כך נדמה לך, מאחר והשחלת על אצבעה טבעת זהב שמשמת כאזיקים אליך, אין כבר צורך נפשי להמשיך ולחזר אחרי אשתך. הרי היא כאן, היא תהיה בבית כשאבוא, היא תבשל, היא תכבס, היא תחייה איתי חיי אישות, היא שלי, כבר זכיתי בה, ולכן אני לא צריך לעשות משהו מיוחד בשביל שתמשיך להיות קשורה אלי.
וכאן הטעות הגדולה של הרבה בעלים!!!
לא, אתה אינך יחידי בסינדרום הזה.
המשכו של סינדרום זה יכול להתפתח לשני כיוונים.
האחד - אם אשתך חזקה ברוחה ורוצה בחיים טובים, ואינה מוכנה להיות רק מבשלת, אופה, מכבסת, מנקה, מגהצת ולפעמים גם אשת חיק, כשעולה הרצון בפני בעלה, היא תשלח לך הודעה מהירה מאד שאת כל הפעולות הללו ניתן להשיג בקלות רבה בתשלום זה או אחר ולא להיות מחוייבית למאומה, ולכן היא הולכת לדרכה כי אלו אינם החיים שהיא שאפה אליהם.
השני - אם היא טיפוס שאין בו כוחות נפש חזקים, היא תעשה את כל הפעולות הללו בתמורה לפרנסה שאתה תביא הביתה, כחלק מהמחויבות שלה לנישואין אבל בבית הזה יחיו שני אנשים מאד מאד בודדים.

אני בטוח שאינך רוצה לא בתסריט הראשון ולא בשני - לא לשם כך התחתנת.
אתה בוודאי רוצה חיים מלאי עניין ושמחה ואושר, כי אחרת לא היית כותב את שאלתך.
ובכן ידידי, הדבר בידיך ורק בידיך.
עליך לחשוב על אשתך כל הזמן כעל אדם בעל נפש, בעל רגשות, בעל מחשבות, כאדם שאתה רוצה שיהיה המאושר ביותר בעולם. אתה חייב להבין וללמוד שהנישואין אינם דבר המובן מאליו, הם יכולים להתפרק, פיסית, נפשית, רוחנית, בהרבה אופנים וליצור אנשים אומללים.
הנקודה החשובה שעליך לקחת בחשבון שבבית שבו יש שני בני זוג אין אפשרות שאחד יהיה מאושר והשני אומלל, או שניהם אומללים או שניהם מאושרים.
את האושר לבית תפקדיך להביא.
את האושר מביאים באהבה. באהבה ששופעים כלפי האישה, בתשבוחות שמרעיפים עליה ללא הרף. בחיזור הבלתי פוסק שמחזרים אחריה כאילו וזה עתה הכרתם. בלימוד הנקודות המשמחות אותה והמעציבות ובניצול המשמחות לשמח ובביטול המעציבות שלא תבוא עצבות לבית.
בכניסה הביתה בערובהיום עם קריאת שלום לבבית וחמה, עם שמחה וששון שאתה סוף סוף בבית.
אם אלו יהיו הפעולות שאתה תעשה, תראה כי מהר מאד תקבל ממנה היזון חוזר, חזק ויציב של אהבה בלתי מתפשרת, אהבה בוערת שתביא לשניכם חיי אושר רבים.
אמר הלל "מה דשניא לך לחברך לא תעביד" מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך. אנחנו כולנו אוהבים שמפרגנים לנו, שמשבחים אותנו, שמעריכים אותנו. זה חשוב לנו כאוויר לנשימה. לכן את זה בדיוק עלינו לעשות לזולתנו. כבר נאמר בגמרא "טוב מלבין שיניים לחברו ממשקהו חלב" לשמח טוב מכל דבר אחר והתגובה לשמחה היא שמחה.
בודאי שקשה לאשתך להודות שהיא מאוכזבת - הפסק לאכזב אותה, הראה לה שהיא חשובה ויקרה ללך מאד והיא תוקיר אותך.
אנו לפני ט"ו בשבט ונאמר "כי האדם עץ השדה" דומה האדם לעץ השדב ומסופר: "אמר רב תנחומא:מעשה בתמרה אחת שהייתה עומדת בחמתן (ליד טבריה) ולא הייתה עושה פירות, והיו מרכיבין אותה ולא עשתה פרות. עבר דקלי (מומחה לדקלים) אחד וראה אותה, אמר: תמר היא צופה מיריחו והיא מתאווה לו בליבה. והביאו ממנו והרכיבו אותה, מידעשתה פרות. (בראשית רבה, מא, במדבר רבה ג).
כך גם אנו אישה אחת ישנה וצופה ורואה בעל אחד שמתאווהלו אבל הוא אינו מראה לה שהוא מתאווה אליה והיא קמלה והולכת, ומתיבשת ומתביישת. ימהר הבעל להשתוקק אליה ותעשה פרות רבים.
נאמר בבראשית ג' "ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך" נראה לכאורה כאילו וזה שייך לעונש של האישה על חטא עץ הדעת, אך לא כן. על חטא עץ הדעת מקבל כל אחד מהחוטאים עונש אחד, למה תקבל האישה שלושה עונשים? גם בעצב תלדי בנים וגם אל אישך תשוקתך וגם הוא ימשול בך? אלא מלמד אותנו הקב"ה שכאן מדובר בנקודה אחרת. כאן מדובר בחלוקת האחריות של הבעל הואישה בביתם. כאשר אדם שומע את קולו של הקב"ה מתהלך בגןהוא מסתתר. וכאשר הקב"ה שואלו אם אכל מן העץ שנאמר לו לא לאכול האשים את האישה שנתנה לו והוא אכל ממנה. הקב"ה אומר בדבריו כי מאחר והבעל הוריד את אחריותו לניהול ופיתוח הרוחניות של הבעל נוצר מצב חדש בעולם של "ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך" תפקידו של הבעל להוליך את הבית מבחינה רוחנית קדימה. אך הוא יוכל לעשות זאת רק כאשר אשתו תהיה במצב שבו היא משתוקקת אליו באופן תמידי. משמעות הדבר שכבר כשהוא הלך בבוקר מן הבית היא מתגעגעת לבואו, ואז היא אינה מבשלת ומנקה ומכבסת אלא היא מבשלת למענו שיהי לו טעים, היא מכבסת עבורו שיהיה לבוש כראוי לבעלה, היא עושה כל פעולה במחשבה עליו ושבמחה שהיא יכולה לתת לו להעניק לו את הצרכים החשובים לו. הוא חייב להחזיר לה בטיפול בה מבחינת היחס האנושי והאהבה שיפגין כלפיה, ואז יבנה בית שבו היא תיתן לו את שרביט השלטון מרוב אהבתה אליו. ואם לא ינהגו כך הרי שהוא ילחם על שלטון שלא יהיה לו, והיא תכסוף לתשוקה שהיא לא תכיר והבית יהיה עצוב ומשעמם.
יש לפניך משמיה חשובה, ולעולם אל תשכח כי בידך היא כנאמר בדברים ל:
(יא) כִּי הַמִּצְוָה הַזֹּאת אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לֹא נִפְלֵאת הִוא מִמְּךָ וְלֹא רְחֹקָה הִוא:
(יב) לֹא בַשָּׁמַיִם הִוא לֵאמֹר מִי יַעֲלֶה לָּנוּ הַשָּׁמַיְמָה וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ וְנַעֲשֶׂנָּה:
(יג) וְלֹא מֵעֵבֶר לַיָּם הִוא לֵאמֹר מִי יַעֲבָר לָנוּ אֶל עֵבֶר הַיָּם וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ וְנַעֲשֶׂנָּה:
(יד) כִּי קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאֹד בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשׂותו

בברכה רבה
גד מאיר שמחוני
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שינוי לאחר החתונה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
תשובה מקסימה - שירה, 12/02/2006
תשובה נפלאה ענה לך הרב. כדאי שתתעשת, ההתייחסות שלך היא התייחסות שוביניסטית. אם קשה לך פתאום, אתה יכול להתבונן בזה, להבין שזו בעייתך, ובשום אופן לא בעיית אשתך. הרי עם כל אשה אחרת זה היה קורה לך אותו הדבר. תשקיע. רק השקעה לאורך זמן יוצרת התקשרות שהיא מעבר לתשוקה לדבר בלתי מושג.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines