יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » כללי
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

כללי

מתוך: שבת ומועד » ימי בין המצרים, הלכות תענית פורסם בו' באלול התשנ"ט
1. יורנו כבוד הדרתו ולאחר בקשת מחילה לעניין מה שכתב בתשובתו לעניין כיסוי שער האישה ,שמנהג בנות ונשות תימן
לכסות שער ראשן.(לשאלה מיום 11/8/05)
ובטוחני כי לא נעלמה מעיניו, שלרבינו אחת הנשואה ואחת הרווקה
מכסות שער ראשן. ומדוע לא כתב זאת אלא על צד המנהג ?
2. ועוד יורנו לעניין "בין השמשות" לערב ת"ב שחל בשבת האם יאסר כבין השמשות שליום הכיפורים באכילה ושתיה אע"פ שזמן שבת הוא?
3. וכן לעניין היולדת הנתונה בשעת לידה מבוהלת ופחודה וזקוקה
לתמיכה מבעלה באחיזת יד, ואין תחליף.
כבר שמענו דעת הרב אהרון קאפח שיראה לו להתר עניין זה כשם
שמדליקין הנר בפני הסומה ליישב דעתו.יורנו רבינו עניינים אלו
ושכרו כפול מן השמים.
עשהאל.


התשובה:
1. אכן כן. אלא שבימינו נוהגים להשתמש במילה מנהג, גם לגבי שיטה הלכתית, כגון נוהגים כהרמב"ם, נוהגים כמרן וכיו"ב.
ולכן כשאומרים מנהג תימן בסתם, יש שביטוי זה כולל שיטתם ההלכתית.
2. מצד הדין אסור להתענות אפילו בספק שבת. ולכן אם אדם לא הספיק לאכול ביום שבת, והוא רעב, ומונע עצמו מלאכול בין השמשות בגלל תשעה באב, שכל איסורי מדרבנן, הרי שיש מקום להקל שיאכל בין השמשות בנסיבות כאלה. שהרי אם לא יאכל הוא כמתענה בשבת. אלא שעליו להבדיל על הכוס, בלי נר ובלי בשמים, כדי שיהא מותר באכילה.
אולם לכתחילה אין אנו אוכלים סעודה מפסקת בין השמשותבת"ב שחל במוצ"ש, שהרי אין עלינו חובה לאכול בשבת, לרבות בין השמשות, רק לגבי איסור תענית יש להחמיר לכתחילה שלא להתענות בין השמשות בשבת.
3. לעניין היולדת, אם אכן זהו המצב, מותר, אבל רצוי שישתמש בכפפה או במטלית חוצצת.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על כללי
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines