|
|
גורל הגר"א
|
|
מה דעתו של הרב על "גורל הגר"א" כלומר שימוש בתנ"ך לפי ההנחיות הנ"ל לצורך מציאת תשובה לשאלה שמטרידה. שמעתי שצריך לעשות זאת רק על שאלה שהיא באמת גורלית. מה הם הקריטריונים לגורליותה של השאלה?? אם אני בפרשת דרכים עסקית, ולא יודע אם להשאר בעסקים או לעזוב הכל ולעבור לאורח חיים
|
התשובה:
|
|
שלום וברכה
נצווינו התורה "תמים תהיה עם ד' אלוקיך". בשל כך אנו נמנעים מלהשתמש בכל עניין ותחום הוא מחוץ לתמימות. תמימות בפסוק זה אין פירושה להיות תם ולא לחשוב או לנסות לבנות עולם, כי אם לנסות ולפרוץ את המסגרץ והמערכת שאנו חיים בתוכה.
הגר"א היה דווקא אחד מאלה שהקפיד על כך ביותר, ועל כן הוציא ממסגרת התפילות פנייה למלאכים (ברכוני לשלום, מלאכי רחמים) ועניינים דומים להם. זו הייתה עמדה עיקשת ועיקבית המבררת את דרכה של תורה באמת.
את גורל הגר"א הוא תיקן כנראה כנשק יום הדין ושכלו כל הקיצים. על כן כמעט ואין משתמשים בו, לא רק בשל הזילות שבדבר כי אם בשל העובדה שהדבר עומד על סף איסור תורה (אם כי כמובן לא חצה אותו) והוא נוצר להתמודדות עם מצבים שאין מוצא אחר.
אין ספק כי אתה נמצא באחת הצמתים החשובים של דרכיך בחיים, כשם שאתה מתאר. יחד עם זאת, לא נראה כי מדובר ב'יום הדין' כי אם בהתלבטות של ממש, הניתנת להתמודדות בדרך התמימות, תוך שיקול החסרונות והיתרונות וכן תפילה עמוקה לריבונו של עולם שיורה את הדרך הנכונה. על כן, כדאי וראוי להישאר במסגרת החיים התמימים ולא לפרוץ לעולמות אלו.
כל טוב
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
גורל הגר''א
|
|
|
|
|
|
|
|
|