יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » בדבר הברור לכל.
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

בדבר הברור לכל.

מתוך: מצוות וקיומן » נשים פורסם בכ"ג בתמוז התשס"ג
שלום לכבוד הרב,

קשה עלי הכתיבה. אך אני מרגישה שזה בבחינת "וידוי".
שאלה זו נשאלה רבות. ואף התשובה ברורה. אך איני מצליחה להבין את ה"פסיקה" הבהירה. (אולי כי איני רוצה להתמודד עמה?)
מדובר בדבר אוננות לבנות.
האם הרב יוכל בבקשה להבהיר את הנושא?
האם זה בבחינת איסור מפורש או שמא "רק" דבר שאינו לרוח ההלכה?
ניתנו תשובות לגבי "נשים המסוללות .." אך זהו לענ"ד היקש. האם זה מלמד....?
"נוסחת פלא" כללית לא אבקש. קיים רק הרצון. אך לעיתים דבר זה לא ניתן לשליטה. (על אף הגישה השוללת זאת והטוענת שחוסר שליטה היא בחירה לא לשלוט) הסחת דעת וכו' אינה מספיקה.
הכשלון הורס אותי עד היסוד. מרוקן אותי נפשית. ומותיר אותי שואלת ותוהה- לגבי אמונה. לגבי מה ראוי לעשות. (האם להתפלל מתוך זוהמה? וכד')
מה ניתן לעשות? אני אובדת עצות.
גם אם זה עוזר לתקופה ארוכה יש שבירה. זה לא מוחלט.
האם יש סיכוי לכפרה? הרי- גם אם זאת לא הכוונה- זה בבחינת "אחטא ואשוב".
אשמח מאד אם כבוד הרב יעזור ויבהיר.
תודה על הכל.


התשובה:
שלום לשואלת

כאמור ישנן כמה תשובות על שאלה זו , ולמקרא שאלתך חזרתי על מקורות ההלכה .
ובכן , פשוט וברור שהענין של הוצאת זרע לבטלה נוהג באנשים דווקא
לגבי העונשים החמורים ביותר שנאמרו לגבי עבירה זו
שחייב מיתה ועוד אלפי עונשים קשים שהוזכרו בברייתות בגמרא בשולחן ערוך
ובדברי הזוהר הקדוש ורבינו האר'י ז'ל , ועל עוון זה , פעם אחת צריך לקבל תשובה חמורה ביותר .

עונשים הללו לא נאמרו בדין אשה , גם הדין של נשים המסוללות היינו אשה עם אשה
ולפיכך אשה שעשתה כמעשה הזה בודאי איננה חייבת מיתה ואין העונשים הנזכרים בהלכה זו נוגעים לגביה .
אם היא גרמה לבעלה למשל להכשל בזה כי אז זו עבירה של לפני עור לא תתן מכשול .

ואולם , אף שפוסקי ההלכה לא התייחסו להוצאה של האשה עצמה , הנה במקור הדבר מצינו בדור המבול שם נאמר " כי השחית כל בשר " ומפורש שמדובר על השחתת זרע ואין שם ביטוי על אנשים ובהמות אלא כל בשר , משמע שזה כולל גם נשים שאף הן נכשלו בדבר .

ועתה מצאתי בשו'ת תורה לשמה של הבן איש חי שנשאל בזאת במפורש והשיב שיש הבדל בין איש לאשה בעבירה זו ויש לעיין בתשובה המפורטת שם , ויש הבדל בין אשה שהיתה עם בעלה , לבין אשה שעושה זאת לעצמה שזה חמור .
ומדבריו מבואר שגם אשה צריכה להמנע מכך .

ועתה לגבייך , ראשית אל יהי לך משבר אמוני חלילה וחס אלא בטחי בהשם עדי עד כי הוא יוצרנו צורנו .
וכי אם אדם נכשל בעבירה או בכיעור בשביל זה יפסיק להאמין בבוראו חלילה ואז מוסיף פשע על חטא ?

אין הצדקה לעבור עבירה , וגם לא לסווג אותה האם זו עבירה מדאורייתא או דרבנו , האם זו הלכה או רוח הלכה , כפי שאת מבקשת להבין , כי אם אמנם יאמרו הפוסקים שאין זו עבירה מן התורה
אלא זה אינו כרצון חכמים , כי אז זה מתיר את הדבר , עושה אותו לקל יותר ?
ומה עם דברי חכמים שחמורים דברי סופרים יותר מדברי תורה , וכל העובר על דברי חכמים חייב מיתה , ולא כתוב כך שכל העובר על כל דברי תורה חייב מיתה אלא אותם שנזכרו כחייבי מיתות וכריתות ??

נכון שיש הבדל בין דאורייתא לדרבנן בספיקותיהן או במקרה של חילול שבת לפקוח נפש לדוגמא שאז מעדיפים את הקל הקל תחילה , אבל אין הבדל לענין האיסור עצמו שאסור להכשל בדבריהם כבדברי תורה .
אך גם אם נכשל אדם בעבירה קלה או חמורה אין הצדקה שיפסיק חלילה מלהתפלל .
אפילו גברים שנטמאו מתפללים כל שכן אשה והדבר פשוט ומבואר .

אלא שהנני חושב לעצם הנושא שיש טעות שכלית בענין זה , אנשים ונשים מבקשים פורקן לתאוות ומוצאים זאת בעצמם , אך הן אמת שאצל נשים זה שונה לחלוטין לא רק מצד הדין אלא במציאות נשים רבות אינן נזקקות לכך ואינן רואות בזה דבר מובן וטבעי וזה זר להן ומוזר ונראה כמגעיל ממש .

ודומני שזו בכלל איננה בכלל תאות אשה טבעית אלא שאולי בפתיחות התקשורת והזוהמא הטלויזיונית מלמדים דברים חדשים ואנשים חווים אותם כי ראו מעשה ולמדו ממנו לעשות .
הייתי בביקור בית אצל ידידים ונבהלתי כשנכנסתי לבית וראיתי לנגד עיני מסך טלויזיה ענק שבענקים
שתפס כחצי גודל קיר והשתוממתי כשראיתי קריין בחדשות ואתה רואה את תואר פניו באופן מוגדל
כדי שחס ושלום לא תתבלבל .
אזי כשמכשיר כזה ניבט לנגד עיניך ומשדר לך זוהמא כזו או אחרת זה נקלט במוח ובחושים ואת שואלת את עצמך למה לא אעשה כן גם אני ???

ולכן כשאת אומרת אחטא ואשוב וכדומה , הנני חושב שאם תחשבי עם עצמך באמת תביני שאין לזה הצדקה ואין זה בכלל תענוג אמת אלא משהו סתמי .
וכמובן איני יכול שלא לומר לך שתרופת הדבר זו היציאה לחפש חתן במהרה ואזי תחיו כהלכה ובקדושה המבוארת בדברי חכמים ושנויה באגרת הקדושה של הרמב'ן ויהי ה' עמך ותצליחי בכל מכל כל אמן .
מקורות התשובה:תורה לשמה תקד
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על בדבר הברור לכל.
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines