|
|
תליון תנ''ך
|
|
לכבוד הרב אברהם יוסף שליט"א
א. תליון שעונדים על הצוואר, שהוא בעצם ננו תנ"ך, שא"א לראות את הכתוב אפילו בזכוכית מגדלת (כי הקטינו את הכתב פי 2,000), האם זה נקרא שהתנ"ך נמצא עם האדם הנושא את התליון (הוא רוצה לשאת את זה כי זה נותן לו הרגשה טובה שיש אתו את התנ"ך), או שמפני שאי אפשר לקרוא בו אפילו בזכוכית מגדלת, דינו כמאן דליתא ?
ב. כיצד יש לנהוג בו כשנכנסים לבית הכסא (התליון עצמו הוא הננו תנ"ך, ללא כיסוי או קופסה) ?
ג. האם גם גבר יכול לענוד את התליון הנ"ל על הצוואר ללא חשש (מצד איסור לא ילבש) ?
תודה רבה לכת"ר
|
התשובה:
|
|
אין מקום להקל. ואמנם אבי מו''ר מרן זצ''ל הקל בענין שטרות העשר לירות שהיה בהם מהמגילות הגנוזות, ושם צירף להיתר שזה לא נועד לקריאה אלא כסמל לעתיקות, ועוד, מפני שזה נתון בדרך כלל בארנק. בתליון אין אפשרות להיכנס לשירותים. אין בו איסור לא ילבש.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
תליון תנ''ך
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
תליון
- השואל, 04/07/2022
ברשות כבוד הרב, האם אפשר לומר בודאות שתליון כזה מועיל לשמירה וכדאי לרכוש ?
|
סגולות איני מבין בסגולות, אולם זה תליון בעייתי מאד וראוי להתרחק.
|
|
תליון תנ``ך
- השואל, 03/07/2022
תודה על התשובה. האם יש עצה לתיתו בשני כיסויים כגון שלפני שנכנס לשירותים מכניס את התליון מתחת לשכבות הבגדים וכדומה ?
|
תליון תחת הבגד זה לא כיסוי ולא יעיל.
יש אפשרות לתפור כיס בגודל של התליון, ובכל פעם שנכנס מכסה בכיס. ומתחת לבגדים ייחשב כשני כיסויים.
|
|
|
|
|
|
|