|
|
מוקצה בשבת
|
|
שלום לכבוד הרב
1. למדנו שמפתח דינו כמוקצה שמלאכתו להיתר ולכן אין לטלטלו שלא לצורך, מה המשמעות, האם לא ניתן להשאיר את המפתח בכיס המכנס כי כרגע אין בו צורך או שמא מותר שמא יצטרך אותו, אך יתכן שלבסוף לא היה בזה שימוש ?
2.מתי מספיק לייחד מוקצה מחמת גופו לשבת אחת ומתי צריך לייחדו לעולם, מה הכוונה לייחדו לעולם ?
4. שעון תקין עם בטרייה מותר לענוד ביד ואינו נחשב בסיס לדבר האסור, מה דינו של פנס ?
5. מתי אנחנו אומרים שבטריה גורמת לבסיס לדבר האסור ומתי לא ?
6. משולש שנמצא בכיור והניחו בו קליפות שאינן ראויות לבהמה אינה גורמת לביטול כלי מהיכנו מאחר והוא מיועד לכך אך האם יהיה מותר לטלטל את משולש ?
בברכה והצלחה ובשורות טובות
|
התשובה:
|
|
א. אין מקוצה במלאכתו להיתר ! כל צורך גם בספק נחשב כסיבה להיתר.
ב. דבר שיש בו שימוש כל שהוא, די במחשבה שישתמש בו כדי להחשיבו כלי. אבן אין בה שימוש, וצריך להכינה לשימוש לעולם, או שיעשה בה פעולה שהמעשה נחשב להכנה הטובה ביותר. לעולם = לתמיד.
ג-ד. חס ושלום. אפילו טלפון שעל הצג שלו יש שעון אסור בטלטול. השעון הוא העיקר והבטריה אינה אלא מסייעת.
ה. בדרך כלל יש במשולש דברים רבים שחלקם ראויים למאכל בהמה, ולכן מותר לכתחילה. ובדיעבד שיש עומס במשולש נחשב לגרף של רעי.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
מוקצה בשבת
|
|
|
|
|
|
|
|
|