|
|
ברכת כהנים
|
|
לכבוד הרב אברהם יוסף שליט"א
ראינו בעלון של הידברות את הדברים הבאים: כתב בעל ראשית חכמה, ר' אליהו די וידאש זצ"ל, בשער הקדושה: בעת שהאב מביא את בנו בהיותו ילד, ומניח את ידו הימנית על ראשו עם הטלית בעת ברכת כהנים, בנו מרגיש שאביו מאציל לו ברכה בעת זו. במשך השנים הילד גדל, ויד האב עולה אט אט מחמת גובה הבן, וכאשר הבן כבר גבוה מהאב, צריך הבן להוריד את ראשו כדי שאביו יוכל להניח את ידו. כותב בעל ראשית חכמה שדבר זה גורם שבן זה יוריד את ראשו לפני אביו לכל ימי חייו, ויהיה כנוע לפניו, שדבר זה נחקק בנפשו של הנער, לכבד את אביו מחמת ברכת כהנים בכל השנים. ע"כ. האם מותר לכתחילה לבצע את דברי הראשית החכמה הנ"ל למעשה, ללא חשש פגיעה בברכת כהנים עצמה (שלא יראה כאילו ברכת כהנים אינה מספיקה, ויש צורך בהשלמה כביכול ע"י האב) ?
תודה רבה לכת"ר.
|
התשובה:
|
|
הענין אינו רק זלזול בברכת הכהנים, אלא גם מאבדים את ההבנה מה היא ולמה נועדה ברכת הכהנים. כאשר מבקשים מהקב''ה כל מה שרוצים, מפנים את המבט אל ארון הקודש, וכאן הכהנים מפנים את מבטם אל הקהל, ללמדך שהקב''ה מעונין לברך אותנו באמצעות הכהנים, ולמה צריך צינור נוסף. בעוד הילד קטן יש בזה ענין שלא יסתובב ולא יגש להביט בידי הכהנים.
והכהנים עצמם מתברכים ע''י שהש''צ מקריא להם, והם יודעים לומר לבד.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ברכת כהנים
|
|
|
|
|
|
|
|
|