יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » תפילה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

תפילה

מתוך: יום יום » תפילה פורסם בי"ט בחשוון התשפ"ב
שלום לכבוד הרב

א. בש"ע סימן קכב סעיף א לגבי יהיו לרצון שבסוף העמידה נכתב בסוף הרגיל לומר תחנונים אחר תפילתו. אם התחיל הש"צ לסדר תפילתו והגיע לקדיש או לקדושה, מקצר ועולה... השאלה היא איך עושים זאת בפועל ? אם אני רואה שהש"צ עומד להגיע לקדושה אז צריך לפסוע לאחור 3 פסיעות או מספיק רק לעקור רגליו ? ואם צריך 3 פסיעות, אז האם צריך לפסוע שוב קדימה לקדושה ? ואחרי הקדושה האם צריך לסיים את אלוקי נצור ? ואם כן אז האם צריך לפסוע שוב לאחור 3 צעדים ?
שאלה נוספת (סליחה שהיא מוזרה) האם גם בימינו נוהגים לעשות את זה או שעוצרים באמצע אלוקי נצור ועונים כמו בק"ש וברכותיה ?
ב. שאלה אחרת בנושא התפילה-בסימן קז סעיף א אם הוא מסופק אם התפלל חוזר ומתפלל ואינו צריך לחדש שום דבר. ראיתי שההסבר הוא שעצם זה שצריך לחזור ולהתפלל אין לך חידוש גדול מזה.- אני לא מבין מה הכוונה. מה החידוש פה ? על איזה חידוש מתכוונים ?

תודה.


התשובה:
א. יש שתי אפשרויות, האחת להישאר במקומו ולענות רק כמו בק''ש וברכותיה, חמשה אמנים בקדיש יהא שמא רבה עד יתברך שני פסוקים בקדושה וברכו. אפשרות שניה, לעקור רגליו שלש פסיעות ולענות הכל, ותוך כדי שהחזן ממשיך מסיים את תפילתו, ובזה אין צורך לחזור למקומו בקדושה.
ב. החידוש הוא שכדי לצאת ידי חובת הספק הוא חוזר. וזה נכון גם לגבי ספק בהלכה ולא רק במציאות.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על תפילה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
המשך לשאלה - יעקב , 30/10/2021
שלום לכבוד הרב ותודה על התשובה.
א-באשר לשאלה הראשונה. באפשרות השניה כשעוקר רגליו האם לומר גם `עושה שלום` או לומר אותו אחרי הקדושה שאני מסיים את התפילה?
ב-באשר לשאלה השניה. מחילה מכבוד הרב אבל לא הבנתי את התשובה. איזה חידוש יש כאן שהוא חוזר בגלל ספק, מה התחדש כאן? האם הכוונה שעצם זה שמאפשרים לו לברך שוב 19 ברכות ולא אומרים סב``ל, זה החידוש?
תפילה
א. לאחר שעקר רגליו חרי יהיו לרצון הראשון, שותק ועונה עם הציבור אמן ויהא שמה רבה וכו`, ותוך כדי שעונה ממשיך אלהי נצור ומסיים בעושה שלום, ללא חזרה על עקירת רגליו או חזרה בקדושה.
ב. הרי אסור לנו להתפלל נדבה בימינו, כיון שאין דעתינו מיושבת לכוון, ובחזרה שבא לתקן את הספק זה חידוש. זה נכון בכל ספק וגם במחלוקת הפוסקים כגון בהמלך המשפט.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines