יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » קידוש, שנים מקרא, שמיטה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

קידוש ,שנים מקרא, שמיטה

מתוך: שבת ומועד » שבת פורסם בכ"ט בתשרי התשפ"ב
בס"ד

שלום וברכה למו"ר הרב הגאון שליט"א,
1. בשבת בבוקר עושים לפעמים קידוש בבית הכנסת, לאחר הקידוש יש ברכות. האם ניתן לטעום מדברים מסוימים על סמך הקידוש אך בגלל שלא אוכלים כשיעור (גם לא יין) כשמגיעים הביתה עושים קידוש נוסף ואז אוכלים כדבעי. האם זה בסדר לעשות כך ?
2. בגלל מחסור בזמן רציתי לשאול האם ניתן לנהוג כך, במשך השבוע לקרוא כל יום את העליה שלו אך רק פעם אחת מקרא ופעם אחת תרגום וביום שישי כשיותר יש זמן לקרוא עוד פעם מקרא אך הפעם עם מפרשים (וככה ללמוד את הפרשה) ,לעשות פשוט הכל ביום שישי זה לא אפשרי במיוחד בימים קצרים כמו החורף שבא בקרוב .האם זה משנה (או יותר טוב) שביום חמישי אקרא את כל הפרשה פעם אחת מקרא ופעם אחת תרגום ואז בשישי אקרא שוב מקרא עם מפרשים.
3. יש לנו 2 מרפסות אחת מקורה ואחת לא, יש עציצים שיושבים על רצפה מרוצפת, האם יכולים לנקות את העציצים מכל העלים המתים.

בברכה מראש


התשובה: קידוש, שנים מקרא, שמיטה
א. אסור לטעום גם לאחר הקידוש, אא''כ אוכל לפחות כזית מחמשה מיני דגן, שעי''ז ייחשב כקידוש במקום סעודה, ואז כשחוזר לביתו, אם אין לו צורך להוציא את בני הבית י''ח, פטור מהקידוש. אכילה או שתיה גם כשיעור, אינה נחשבת קידוש במקום סעודה.
ב. מותר לנהוג כך לכתחילה. כי הריוח הוא גם בלימוד הפרשה.
ג. מותר לסלק את העלים היבשים, כדי לא לפגוע במראה של העציץ, ואין בזה שיפור של הצמיחה.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על קידוש ,שנים מקרא, שמיטה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
המשך לשאלה - השואל, 05/10/2021
תודה רבה למו``ר, לא הבנתי את הסיפא של התשובה הראשונה, אכילה או שתיה גם כשיעור, אינה נחשבת קידוש במקום סעודה. מה הכוונה הרי קידוש במקום סעודה מצריך אכילה ושתייה יין כשיעור.
קידוש
לקיים את הדין של קידוש במקום סעודה צריך אכילה של כזית מחמשה מיני דגן, ולא יוצאים י``ח בפירות וירקות וקטניות. וכם בשתיה קלה או חמה. לקיים את מצות הקידוש צריך לשתות כמלא לוגמיו.
ואפשר לקיים בדיעבד קידוש במקום סעודה בשתיית רביעית יין.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines