|
|
ירושות
|
|
ב"ה
לכבוד כבוד הרב אברהם יוסף
במדבר פרק כז ח. וְאֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל תְּדַבֵּר לֵאמר אִישׁ כִּי-יָמוּת וּבֵן אֵין לוֹ וְהַעֲבַרְתֶּם אֶת-נַחֲלָתוֹ לְבִתּוֹ
ספר החינוך מצוה ת - מצות דיני נחלות
מדיני המצוה מה שאמרו זכרונם לברכה במתניתין דיש נוחלין [שם קטו ע"א], סדר נחלות כך הוא, איש כי ימות וגו', הבן קודם לבת, וכל יוצאי ירכו של בן קודמין לבת. הבת קודמת לאחים, וכל יוצאי ירכה של בת קודמין לאחים (של הנפטר). האחים או האחיות (של נפטר ערירי) במקום שאין אחים (לנפטר), קודמין לאחי האב (לדודים של הנפטר), וכל יוצאי ירכן של אחים או של אחיות קודמין לאחי האב. ואחי אביו, או אחיות אביו (דודות שלו) במקום שאין אחים לאב, קודמין לשאר קרובים. זה הכלל, כל הקודם בנחלה יוצאי ירכו קודמין, והאב קודם לכל יוצאי ירכו.
כשכתוב: האחים או האחיות (של נפטר ערירי) במקום שאין אחים (לנפטר), קודמין לאחי האב (לדודים של הנפטר) - יש עדיפות לאחים לפני אחיות ?
כשכתוב: ואחי אביו, או אחיות אביו (דודות שלו) במקום שאין אחים לאב, קודמין לשאר קרובים - יש עדיפות לדודים על הדודות ?
תודה ממשה
|
התשובה:
|
|
הכלל הוא בכל סוגי הירושות, אם יש בנים הם יורשים, ובהיעדר הבנים נכנסות הבנות במקום הבנים.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ירושות
|
|
|
|
|
|
|
|
|