|
|
יום הכיפורים, ראש השנה
|
|
שלום כבוד הרב
א. מה סכום פדיון הכפרות ?
ב. האם כאשר יש ספק לגבי אמירת אחד מסימני הברכות בראש השנה, לדוגמא, לא זוכר אם אמר על כרתי\או כל סימן אחר, יכול להגיד שוב יהי רצון ?
ג. אשה שרוצה לאכול בצאת יום הכיפורים, האם תוכל להבדיל רק על היין ונר, תמתין לבעלה שיחזור ?
ד. האם גם ביום טוב, עדיף להדליק נרות מאש לאש עם נר קטן או גפרור ? לעתים, יש שיהוי עד שהגפרור גורם להצתת הנר.
תודה רבה לכבוד הרב, גמר חתימה טובה.
|
התשובה:
|
|
א. עשרים וחמשה ש''ח. ב. אפשר. וגם אם בודאי אמר ורוצה לחזור ולומר רשאי.
ג. שאלה לא ברורה, אשה יכולה להבדיל בכל מוצאי שבת ויו''ט ויוה''כ, ובתנאי שתשתה מהיין (מיץ כנבים) כמלא לוגמיו לפחות. ברכה על הנר במוצאי יום הכיפורים, היא רק על נר ששבת, דהיינו שדלק מערב יוה''כ. אין ברכה על בשמים, כיון שאין נשמה יתירה.
ד. כל אחד עושה מה שנח לו. בלילה הראשון מדליקים מבעוד יום, והשאלה היא לגבי הלילה השני שבו יש חיוב להדליק רק מאש מוכנה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
יום הכיפורים, ראש השנה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
המשך
- שואלת, 13/09/2021
כבוד הרב,
א. האם בעל יכול לקחת 50 ש``ח ולבצע קודם לעצמו ואחר כך לאשתו או צריך לכל אחד לפרוט?
ב. בלילה השני, כאשר מדליקים נרות מאש מוכנה, כאשר מעבירים גפרור, אז לוקח זמן לנרות להידלק, יש שיהוי בין הברכה להדלקה, הגפרור מתכבה
האם עדיף עם נר קטן ולהניח שיתכבה מעצמו?
|
יוה``כ ור``ה א. אפשר לעשות ביחד עם כל בני הבית, ואומר זה כפרתינו זה חליפתנו וכו`, ואין צורך לתת ולעשות לכל אחד בנפרש.
ב. כתבתי שיעשו מה שנח. הפסק אין כאן.
|
|
|
|
|
|
|