יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » תפילת יום הכיפורים
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

תפילת יום הכיפורים

מתוך: שבת ומועד » ראש השנה, יום כיפור פורסם בכ"ו באלול התשפ"א
שלום לכבוד הרב

בחזו"ע ימים הנוראים נכתב בהלכה בעמוד רנ שבמנחה בערב כיפור אם אדם נמצא בוידוי בעמידה ושמע ברכות אז עונה אמן. בהליכות עולם- א עמוד קמא נכתב שאדם שנמצא בתפילה באלוקי נצור לא עונה אמן של ברכות. השאלה היא הרי הוידוי נמצא אחרי יהיו לרצון הראשון ששם בתפילה לא עונים אמן של ברכות ולמה במנחה של ערב יום הכיפורים כן עונים ?
ועוד, אם הרב פסק לענות אמן במנחה של ערב יום הכיפורים לאחר יהיו לרצון הראשון למה לא פסק כן גם בשאר התפילות של השנה ?
ושאלה נוספת באותו ענין, במנחה של ערב יום הכיפורים מי שנמצא אחרי הוידוי והגיע לאלוקי נצור ושמע אמן של ברכות האם רשאי לענות או שכאן הדין חוזר להיות כמו בכל השנה ?

תודה.


התשובה:
אמירת על חטא וכן וידוי לאחר יהיו לרצון הראשון נחשבת כסיום התפילה, וכשם שאם עקר את רגליו לפני אלהי נצור רשאי לענות הכל, כך גם באמצע על חטא רשאי לענות הכל, וכמובן במצב זה יענה גם באמצע אלהי נצור אמן דברכות. אולם כל עוד שלא עקר את רגליו בכל ימות השנה, דין אלהי נצור כחלק מהתפילה שהרי אם טעה באיזו ברכה שדינו לחזור, אם נזכר באמצע אלהי נצור חוזר לאותה ברכה שטעה בה ולא לראש.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על תפילת יום הכיפורים
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
תפילת יום הכיפורים - יעקב, 08/09/2021
שלום לכבוד הרב
בהמשך לתשובה. אם אמירת על חטא וכן וידוי לאחר יהיו לרצון הראשון נחשבת כסיום התפילה. האם זה אומר שאם באמצע הוידוי אדם נזכר שלא חתם נכון בהמלך המשפט הוא צריך לחזור לראש התפילה ולא לברכה עצמה. כמו ביום רגיל שאם הוא באמצע אלוקי נצור וכבר ענה דברים שבקדושה זה נחשב לסיום התפילה וחוזר לראש למרות שלא אמר יהיו לרצון השני ?
תודה ושנה טובה ומבורכת וחתימה טובה.
המלך המשפט
נכון. ובדרך כלל ראוי לעשות תנאי של נדבה כשחוזר.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines