|
|
תפילת יום הכיפורים
|
|
שלום לכבוד הרב
בחזו"ע ימים הנוראים נכתב בהלכה בעמוד רנ שבמנחה בערב כיפור אם אדם נמצא בוידוי בעמידה ושמע ברכות אז עונה אמן. בהליכות עולם- א עמוד קמא נכתב שאדם שנמצא בתפילה באלוקי נצור לא עונה אמן של ברכות. השאלה היא הרי הוידוי נמצא אחרי יהיו לרצון הראשון ששם בתפילה לא עונים אמן של ברכות ולמה במנחה של ערב יום הכיפורים כן עונים ?
ועוד, אם הרב פסק לענות אמן במנחה של ערב יום הכיפורים לאחר יהיו לרצון הראשון למה לא פסק כן גם בשאר התפילות של השנה ?
ושאלה נוספת באותו ענין, במנחה של ערב יום הכיפורים מי שנמצא אחרי הוידוי והגיע לאלוקי נצור ושמע אמן של ברכות האם רשאי לענות או שכאן הדין חוזר להיות כמו בכל השנה ?
תודה.
|
התשובה:
|
|
אמירת על חטא וכן וידוי לאחר יהיו לרצון הראשון נחשבת כסיום התפילה, וכשם שאם עקר את רגליו לפני אלהי נצור רשאי לענות הכל, כך גם באמצע על חטא רשאי לענות הכל, וכמובן במצב זה יענה גם באמצע אלהי נצור אמן דברכות. אולם כל עוד שלא עקר את רגליו בכל ימות השנה, דין אלהי נצור כחלק מהתפילה שהרי אם טעה באיזו ברכה שדינו לחזור, אם נזכר באמצע אלהי נצור חוזר לאותה ברכה שטעה בה ולא לראש.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
תפילת יום הכיפורים
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
תפילת יום הכיפורים
- יעקב, 08/09/2021
שלום לכבוד הרב
בהמשך לתשובה. אם אמירת על חטא וכן וידוי לאחר יהיו לרצון הראשון נחשבת כסיום התפילה. האם זה אומר שאם באמצע הוידוי אדם נזכר שלא חתם נכון בהמלך המשפט הוא צריך לחזור לראש התפילה ולא לברכה עצמה. כמו ביום רגיל שאם הוא באמצע אלוקי נצור וכבר ענה דברים שבקדושה זה נחשב לסיום התפילה וחוזר לראש למרות שלא אמר יהיו לרצון השני ?
תודה ושנה טובה ומבורכת וחתימה טובה.
|
המלך המשפט נכון. ובדרך כלל ראוי לעשות תנאי של נדבה כשחוזר.
|
|
|
|
|
|
|