|
|
כללי פסיקה :סתם ויש , יש ויש
|
|
שלום הרב
באחד השיעורים שמסרתי, הצגתי לציבור כי מרן זצ"ל, כשכתב בספריו יש ויש, נצמד ליש בתרא וכן בסתם ויש נצמד ליש בדיוק כמו כללי מרן שלחן ערוך. וכן בילקוט יוסף כשכתב סתם ויש, ולא פסק, הרי שהכריע כסתם כמו כללי שלחן ערוך.
זאת אומרת שהשימוש בניב של סתם ויש אומץ גם לספרי ההלכה של זמננו (הלכה ברורה ילקוט יוסף וכן ספרי אחיך הי"ו).
האם זה נכון או שהטעתי את הציבור ? ואשמח לחזור בי ולתקן.
תודה מראש לרב ושתמשיכו לעשות חיל.
|
התשובה:
|
|
לא אומרים את הכלל הזה בספרי רבותינו האחרונים. יש לעיין בגוף המשא ומתן ולהבין, כי פעמים שבדברים הפסוקים יש הכרע לכאן או לכאן ולא ניתן להכריע או שהמחמיר תע''ב. לעומת ההלכה בשלחן ערוך שאין צורך להחמיר כסברא המנוגדת.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
כללי פסיקה :סתם ויש , יש ויש
|
|
|
|
|
|
|
|
|