יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » תפילה, ר''ת ובשר וחלב
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

תפילה, ר''ת ובשר וחלב

מתוך: יום יום » תפילה פורסם בכ"ז בתמוז התשפ"א
שלום כבוד הרב

1. ביחידתי בצה״ל נוהגים להתפלל מנחה גדולה ב13:15. קודם התפילה נמסרים שיעורים מ-12:50. הקהל נוהג לומר קרבנות ופיטום הקטורת מ-12:45 בטענה שבתוך חצי שעה קודם תפילת מנחה מותר לומר קרבנות וכו׳. האם זו טענה נכונה, או שאסור להתחיל לאומרם עד זמן מנחה גדולה ?
2. האם אפשר להקל להתחיל אשרי ב-13:15 או שחייב לחכות 30 דק׳ זמניות (יכול להגיע ל-13:21+) ?
3. ביום "ז בתמוז, התחילו מנחה (אשרי, קריאת ס"ת, הפטרה לאשכנזים וכו׳) משעה 13:05, האם מותר לעשות כך ?
4. היות וטעימה (פחות מכזית כמובן) לא נחשב אכילה, האם מישהו שטועם רוטב מתבשיל בשרי (לבדוק טעמו בהכנתו לכבוד שבת) ופולט מה שטעם, האם הוא נהפך להיות בשרי למרות ש״לא בלע״ או לא ?
5. כשאני מניח תפילין ר״ת, האם עדיף לקרוא גם את פרשת ציצית שבתוך הק״ש או שאין ענין/חובה ?

תודה כבוד הרב על זמנך היקר.


התשובה:
א. צריך להקפיד להתחיל את אמירת הקרבנות בזמן. והוא חצי שעה בדיוק לאחר חצות, ולא בשעה זמנית, כיון שכל המטרה היא לברר שאכן עבר חצות היום ונטיית השמש למערב ניכרת.
ב. ביום צום אין היתר להתחיל את התפילה לפני שיגיע הזמן (חצי שעה אחר חצות), ואין להקל לקרוא בתורה לפני הזמן.
ג. טעימה של הרוטב בתבשיל אינה נחשבת כאוכל, ולכן אינו צריך להמתין שש שעות. ואם לעס מהבשר צריך להמתין שש שעות.
ד. אין צורך לקרוא את פרשת ציצית, וכל מה שחוזרים הן פרשיות שנזכרת בהן מצות התפילין.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על תפילה, ר''ת ובשר וחלב
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines