|
|
תפילה, ר''ת ובשר וחלב
|
|
שלום כבוד הרב
1. ביחידתי בצה״ל נוהגים להתפלל מנחה גדולה ב13:15. קודם התפילה נמסרים שיעורים מ-12:50. הקהל נוהג לומר קרבנות ופיטום הקטורת מ-12:45 בטענה שבתוך חצי שעה קודם תפילת מנחה מותר לומר קרבנות וכו׳. האם זו טענה נכונה, או שאסור להתחיל לאומרם עד זמן מנחה גדולה ?
2. האם אפשר להקל להתחיל אשרי ב-13:15 או שחייב לחכות 30 דק׳ זמניות (יכול להגיע ל-13:21+) ?
3. ביום "ז בתמוז, התחילו מנחה (אשרי, קריאת ס"ת, הפטרה לאשכנזים וכו׳) משעה 13:05, האם מותר לעשות כך ?
4. היות וטעימה (פחות מכזית כמובן) לא נחשב אכילה, האם מישהו שטועם רוטב מתבשיל בשרי (לבדוק טעמו בהכנתו לכבוד שבת) ופולט מה שטעם, האם הוא נהפך להיות בשרי למרות ש״לא בלע״ או לא ?
5. כשאני מניח תפילין ר״ת, האם עדיף לקרוא גם את פרשת ציצית שבתוך הק״ש או שאין ענין/חובה ?
תודה כבוד הרב על זמנך היקר.
|
התשובה:
|
|
א. צריך להקפיד להתחיל את אמירת הקרבנות בזמן. והוא חצי שעה בדיוק לאחר חצות, ולא בשעה זמנית, כיון שכל המטרה היא לברר שאכן עבר חצות היום ונטיית השמש למערב ניכרת.
ב. ביום צום אין היתר להתחיל את התפילה לפני שיגיע הזמן (חצי שעה אחר חצות), ואין להקל לקרוא בתורה לפני הזמן.
ג. טעימה של הרוטב בתבשיל אינה נחשבת כאוכל, ולכן אינו צריך להמתין שש שעות. ואם לעס מהבשר צריך להמתין שש שעות.
ד. אין צורך לקרוא את פרשת ציצית, וכל מה שחוזרים הן פרשיות שנזכרת בהן מצות התפילין.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
תפילה, ר''ת ובשר וחלב
|
|
|
|
|
|
|
|
|