|
|
נזיר
|
|
ב"ה
לכבוד כבוד הרב אברהם יוסף
במדבר פרק ו ג : מִיַּיִן וְשֵׁכָר יַזִּיר חֹמֶץ יַיִן וְחֹמֶץ שֵׁכָר לֹא יִשְׁתֶּה וְכָל-מִשְׁרַת עֲנָבִים לֹא יִשְׁתֶּה וַעֲנָבִים לַחִים וִיבֵשִׁים לֹא יאכֵל
ספר החינוך מצוה שסח - שלא ישתה הנזיר יין או כל מיני שכר
ולמדונו זכרונם לברכה שאיסור באיסור הוא שמצטרף לכזית באלו שזכרנו, אבל היתר אינו מצטרף לאיסור בכל האיסורין שבתורה, כלומר שמי שאכל חצי זית איסור וחצי זית היתר מעורבין ביחד לא יתחייב מלקות, בין באיסורי נזיר בין בכל שאר האיסורין, ואפילו בקדשים ובשר בחלב וגיעולי גוים שיש בהן קצת חדוש, מה הכוונה : ואפילו בקדשים ובשר בחלב וגיעולי גוים שיש בהן קצת חדוש ?
תודה ממשה
|
התשובה:
|
|
הבשר הוא היתר, והחלב היתר, ורק ביחד נעשים לאיסור, וזה חידוש.
גיעולי גוים (שנקרא בשבת הקרובה), מותרים במהלך המלחמה, ואסורים מיד כשישובו לביתם.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
נזיר
|
|
|
|
|
|
|
|
|