יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » מוקצה -כלי שייחדוהו לאיסור ולא השתמשו בו בפועל למלאכת איסור
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

מוקצה -כלי שייחדוהו לאיסור ולא השתמשו בו בפועל למלאכת איסור

מתוך: שבת ומועד » שבת פורסם בכ"ד בתמוז התשפ"א
בס"ד

שלום לכבוד הרב, וסליחה ומחילה על האריכות: שאלה בנושא מוקצה -כלי שמלאכתו לאיסור:
בקיצור שולחן ערוך חזון עובדיה (הוצאת מאור ישראל) - שבת פרק לט (העוסק בכלי שמלאכתו לאיסור) הלכה ב כתוב: כלי שייחדוהו למלאכת איסור, אך בפועל עדיין לא עשו בו מעולם מלאכת איסור, דינו כדין כלי שמלאכתו להיתר, עד שישתמשו בו פעם אחת באיסור, הואיל וכלל בידינו הזמנה לאו מילתא.
-הלכה זו מקורה מחזון עובדיה שבת חלק ו עמוד קנ, ששם כתוב : הלכה כד: נר שלא הדליקו בו באותה שבת, אפילו אם הוא של נפט, שהוא מאוס, מותר לטלטלו לצורך גופו או מקומו. ואפילו אם הזמינוהו להדלקה, ולא הדליקו בו בפועל, מותר, דהזמנה לאו מילתא היא.
ואילו בילקוט יוסף שבת ב עמוד תב (וגם בכה"ח) נכתב , שכלי שמלאכתו לאיסור, ואם לא עשה בו עדיין מלאכה, והוא חדש, והזמינו ועומד לכך, כגון: מדוכה חדשה, אע"פ שהזמנה לאו מילתא היא, מכל מקום איננה עומדת כי אם למלאכת איסור.
ברצוני לשאול, האם לפי דברי החזון עובדיה שבת חלק ו עמוד קנ, דין כלי שמלאכתו לאיסור חדש שייוחד למלאכת איסור אך לא נעשתה בו מלאכת איסור מעולם -יהיה ככלי שמלאכתו להיתר עד שיעשו בו מלאכת איסור או מדובר על כלי שייחדוהו למלאכת איסור למרות שהכלי עצמו לא כלי שמלאכתו לאיסור, ועדיין לא ביצעו בו פעולת איסור


התשובה:
הפמוטים נחשבים כלי שמלאכתו להיתר ורק על זה הרב דיבר. אין לזה שייכות למדוכה שהיא כלי שמיועד רק למלאכת איסור, אא''כ ייחד אותו למלאכת היתר.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על מוקצה -כלי שייחדוהו לאיסור ולא השתמשו בו בפועל למלאכת איסור
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines