יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שבת
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שבת

מתוך: שבת ומועד » שבת פורסם בג' בתמוז התשפ"א
בס"ד

לכבוד מו"ר שליט"א, חזק וברוך על כל פעלו, ישר כח גדול!!
א. מתי ניתן לדעת שמדובר על צביעה המתקיימת האסורה ? כלומר לאיזה טווח זמן הצביעה צריכה להחזיק כדי שתהיה אסורה ?
ב. האם צביעת השיער לגבר תהיה מותרת לצורך גדול כגון שידוכים ?
ג. האם השתלת שיער או חבישת פאה לגבר מותרת ?
ד. האם שימוש בכוס חד פעמי בשבת עבור פסולת תהיה אסורה מדין מוקצה וביטול כלי מהיכנו, כמו קופסה ריקנית של מאכל שאין בו שימוש כלל ואמור ללכת לאשפה (שגם כאן דבר ההיתר שוה לדבר המוקצה האסור מבחינת החשיבות כמו שכתב חזו"ע שבת בהלכות בסיס לדבר האסור שמתיר רק במקרה כגון יין נסך בכוס קידוש שחשובה בפני עצמה) ?
ה. האם אין איסור לקמט כוס חד פעמית בשבת כמו תבנית חד פעמית שרוצה לסגור אותה כדי לשמור על המאכל שבתוכה ואין לו ניר כסף מוכן ?
ו. בעקבות שיעור של הראש"ל היום, האם כשאין חשש דאורייתא בבישול אפשר ללכת עם סברת הרמב"ם, שאין בישול אחר בישול בלח ? כגון מאכל עם הרבה רוטב כשרוצה את היבש, אולי ניתן להסיק שבגלל שלא אכפת לי לגבי הרוטב ומעונין ביבש זה מוריד את דרגת האיסור לדרבנן, ואז במקרה כזה אע"פ שרובו רוטב מכל מקום זה מוריד את החומרה לדרבנן, ואז בכזה מקרה יהיה לכאורה מותר ? (הראש"ל דיבר על מאכל עם מיעוט רוטב בשיעור, אבל השאלה אם יש הרבה רוטב מה הדין) ?
ז. יש קו קבוע של אניה של גוים שבכל מקרה נוסעת מידי יום ללא תלות בכמות הנוסעים, האם יהיה מותר ליהודי לעלות בשבת לצורך מצוה אע"פ שיתכן ויהיו רוב יהודים באניה ?

ישר כח גדול לכבודו, מחילה על האריכות!
מאחלים לכבוד מו"ר בריאות ונחת, שימשיך להגדיל תורה ולזכות את כל ישראל עוד שנים רבות, אכי"ר!


התשובה:
א. גם צביעה שאינה מתקיימת אסורה מדרבנן. כל שמתקיימת עד שמוחקים אותה בידים, נחשבת כמתקיימת.
ב. אסור. וצריך לדון בכל מקרה לגופו. ג. מותר לכתחילה. לנשים אסור לחבוש פיאה והפיאה של גבר שונה מפיאה של אשה.
ד. מותר להשתמש בכלי חד פעמי לפינוי אשפה, ואין בזה ביטול כלי מהיכנו, אלא שצריך להניח תחילה דבר הראוי לאכילה.
ה. קימוט הכלי אינו נחשב ליוצר כלי חדש אלא שימוש כרצונו, כיון שאינו מיועד לשימוש חוזר.
ו. מותר לכתחילה לחמם מאכל יבש שיש בו הרבה רוטב שאין לו ברוטב שימוש כלל.
ז. אסור לעלות בה ! עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים !
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שבת
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines