|
|
ממזר
|
|
ב"ה
שלום כבוד הרב
ספר החינוך מצוה תקס - שלא יקח ממזר בת ישראל [דברים כג, ג]
זה הכלל, בן הבא מן השפחה (גויה) או מן הגויה או מן העבד או מן הגוי או מן הממזר הולד כמוה (כמו האם), ואין משגיחין על האב כלל.
אני מבין שכוונת הרב כאשר יש חיבור בין הנ"ל בלבד ולא שגוי בא על ממזרת למשל ?
תודה ממשה
|
התשובה:
|
|
ממזר הוא הבא מגבר או אשה שהם ממזרים, ובזה אין הבדל בין האב לאם. ואם נולד לאשת איש מגבר אחר הרי הוא ממזר. והממזר אסור לבא בקהל ה'.
הנולד מהגוי הולכים אחר האם. הנולד מהשפחה או מהגויה, הולד כמוה.
בימינו אין דין עבד (כנעני), ובזמן שהיה דין עבד, היה ניתן לממזר להתחתן עם שפחה, או ממזרת להתחתן עם עבד, והבן נחשב לעבד, וכאשר רבו משחרר אותו הוא יהודי כשר לכל דבר.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ממזר
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
מחילה כבוד הרב
- שואל, 05/04/2021
לפי פירוש הברטנורא במשנה בקידושין ענין זה הוא חד צדדי שמותר לישא שפחה ולשחרר את הולדות ולא הפוך.
ממזר שנשא שפחה - ואפילו לכתחלה יכול ממזר לישא שפחה כדי לטהר את בניו נא. והלכה כר``ט. ומודה ר``ט שעבד שנשא ממזרת, הולד ממזר, שעבד אין לו יחוס. נב
כך גם נראה מדברי מרן הש``ע אבן העזר ד יט: עובד כוכבים ועבד שבאו על הממזרת, הולד ממזר. ואם באו על בת ישראל, בין פנויה בין אשת איש, הולד כשר, ופגום לכהונה:
הרב כמובן יכול לא להעלות את התגובה
|
ממזר הצדק אתך ! רק ממזר הנושא שפחה מטהר את זרעו, ולא ממזרת.
|
|
|
|
|
|
|