|
|
סימן היכר על השלחן, סוכריה, סעודה רביעית, ברכת המזון
|
|
שלום רב כבוד הרב
1. סעודה על שלחן שאחד אוכל חלב והשני אוכל בשר, האם לשים את הנטלן של הנטילת ידיים במרכז השלחן זה נקרא היכר שמתיר להם לאכול יחד ?
2. בירכתי על סוכריה שהכל מתי מותר לי לדבר מרגע הטעימה או אחרי שהתחלתי לבלוע חלק מהסוכריה כלומר חתיכות מהסוכריה ?
3. האם ניתן לקיים סעודה רביעית לפני השקיעה של צאת שבת ?
4. סליחה רבה מהרב בהקשר לשאלה ששאלתי אם אכלתי בפארק פת, אני רוצה לברך ברכת המזון ואין שם כסא או ספסל לשבת האם מותר שהכפות רגליים נוגעות ברצפה להתכופף שזה מצב ישיבה ולברך ברכת המזון ?
תודה רבה רבה כבוד הרב היקר אני מודה לך המון
|
התשובה:
|
|
א. הנחת כלי שאין דרכו להיות מונח ביניהם, נחשב להיכר ומותר. וכך גם עם אשתו בזמן ההרחקות.
ב. מעיקר הדין די בטעימה, וכיון שהחיך נהנה רשאי לדבר. במאכל יש מחמירים שלא ידבר עד שיבלע, וטוב להחמיר, מלבד אם שומע ברכה מחברו שיענה. ג. איך אפשר הרי עדיין שבת.
ד. השאלה היתה במזונות. בפת צריך לשבת בעת ברכת המזון, ואם אפשר להיסמך על גדר או עץ, זה נחשב בדיעבד כישיבה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
סימן היכר על השלחן, סוכריה, סעודה רביעית, ברכת המזון
|
|
|
|
|
|
|
|
|