יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שבת
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שבת

מתוך: שבת ומועד » שבת פורסם בי"ט בטבת התשפ"א
שלום לרב

1. לבן שלי-בן שנה, יש נזלת רצינית. ניסינו לפני שבת ובשבת, עם ספריי של מים ומלח להתיז לתוך הנחיריים ועדיין יש לו נזלת. בליל שבת, התינוק נשם בכבדות בשינה בגלל הנזלת. בבוקר של יום שבת אשתי לקחה קיסם אוזניים טבלה אותו במים ומלח ושמה בתוך הנחיריים בעדינות בתקוה שזה יעזור. האם בדיעבד זה מותר ? (יש לציין שזה לא עזר).
2. בחזון עובדיה ברכות מרן זצ"ל כתב שמותר לברך על בושם סינטטי מיני בשמים וכך כתב הרב יצחק יוסף בשו"ת הראשון לציון. בהלכה ברורה של הרב דוד יוסף כתוב שלא יברך. וראיתי שבנו של הרב דוד יוסף כתב בקבוצה בוואצפ של שאלות בהלכה שמי שמברך על בושם סינטטי לדעת הרב עובדיה זו ברכה לבטלה. ונשאלת השאלה מה דעת הרב עובדיה באמת לגבי ברכה על בושם סינטטי ?
3. בשיעור ביוטיוב, הרב דיבר על סעודות שבת. הרב אמר שסעודה שלישית מתחילה מחצות. לפי מה שכתוב בספרים זמן סעודה שלישית מתחיל מזמן מנחה. כיצד זה מסתדר ?
4. לגבי ברכת הרודא בילקוט יוסף כתוב שמברך עשבי, בהלכה ברורה של הרב דוד כתוב שיש דעה לברך עשבי והנכון יותר לברך מיני. מה הברכה הנכונה ?

תודה לרב.


התשובה:
אני לא אמור לפרש את דברי פוסקי הלכה יהיו אשר יהיו !
א. מותר לכתחילה לטפל בכל טיפול שאין בו חילול שבת בילד, כיון שדינו כחולה שאין בו סכנה.
ב. לכתחילה לא מברכים על בושם סינטטי כפי שכך היתה דעתו כל השנים, והמברך יש לו על מה שיסמוך.
ג. זמן המנחה מעיקר הדין הוא מחצות, אלא שממתינים חצי שעה כמו שממתינים לקרבן תמיד של בין הערביים.
ד. ברכת הרודא עשבי כפי שכתבו כל גדולי הפוסקים המכירים ומבינים ברודא.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שבת
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
טיפול בתינוק - השואל, 03/01/2021
שלום לרב.

מחילה מהרב אבל לא הבנתי את התשובה.
במקרה זה עם התינוק מותר לכתחילה לטבול קיסם במים עם מלח ולהכניס בעדינות לנחיריים?
הרי גם אם עושים בעדינות בתוך הנחיר, קשה לומר שאין סחיטת מים באף.
תינוק
התינוק עד גיל תשע נחשב כחולה שאין בו סכנה בכל מה שעובר עליו, וכאשר הוא גם חולה נחשב כיש בו סכנה, וכפי שתיארתם בשאלה היתה כאן סכנה שהרי אינו נושם כהוגן.
ולגבי הסחיטה, בזה שהיא דרבנן, אפשר להקל גם למבוגר שמצטער.


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines