|
|
בישול אחר בישול - תנור אפיה
|
|
שלום רב
בספר ילקוט יוסף סימן שיח בדין בישול אחר בישול כותב הרב, מותר לחמם דבר יבש כנגד אש גלויה או להניח בקדירה שהושמה מערב שבת על אש גלויה, להניח קדירה על פלאטה, להניח קדירה על אש שהונח עליה פח מחורר או אסבסט. מה שאני שם לב שלא מוזכר תנור אפיה וכנראה שלא בכדי.
מה אפשר להבין מזה לגבי דין בישול אחר בישול לענין למאכל יבש ככל שזה נוגע לתנור אפיה ?
בברכה
אמנון
|
התשובה:
|
|
א. המושג כנגד אש גלויה, המשמעות היא לא על האש אלא מהצד. כי על האש אסור גם בתבשיל יבש מבושל כל צרכו
ב. אש מכוסה, מותר להניח עליה מאכל יבש שבושל כל צרכו, כיון שאין דרך לבשל כך ביום חול.
ג. תנור דינו כאש גלויה, כיון שדרך הבריות לבשל בתנור וזה נקרא מיחזי כמבשל. לכן אסור להכניס לתנור מאכל יבש מבושל כל צרכו, בין אם יש בו מצב שבת ובין בתנור רגיל. ומותר להכניס לתנור מאכל מערב שבת, ורק להוציא בשבת.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
בישול אחר בישול - תנור אפיה
|
|
|
|
|
|
|
|
|