|
|
גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני שכינה
|
|
לכבוד הרב אברהם יוסף שליט"א
חז"ל למדו שגדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני שכינה מאברהם שעצר את הדיבור עם ה' כדי לקבל את שלושת האורחים (המלאכים). לכאורה אפשר לדייק ולומר שאברהם עצר את הדיבור עם ה' בגלל הצלת הנפשות שנובעת מהכנסת האורחים (כך הזדמן לנו לשמוע בשיעור תורה), כי כל מטרתו של אברהם זה הכנסת אורחים כדי להכיר להם את בורא עולם ולגיירם ולהדביקם בה'. משמע שאם אברהם היה מכניס אורחים רגיל (לא כדי לגייר) אז הוא לא היה עוצר את הדיבור עם ה'. לפי זה יוצא שלא כל הכנסת אורחים גדולה יותר מקבלת פני שכינה, אלא רק אם מטרת ההכנסה וקבלת האורח היא כדי לחזק את האורח ביראת שמים ולקרבו לה' וכדומה כמו שעשה אברהם. האם הלימוד / דיוק הזה הוא נכון ?
בתודה ובערכה למעכ"ת.
|
התשובה:
|
|
המטרה של אברהם להכניסם תחת כנפי השכינה היא עיקר חשוב, אולם אינו תנאי, והרי כמה היו שלא השתכנעו, ומי אומר שבזמן שהקב''ה מדבר איתו והוא מתפנה לקבל את האורחים, המטרה תושג.
הגמ' מביאה עוד ראיות.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני שכינה
|
|
|
|
|
|
|
|
|