|
|
ליל סוכות
|
|
שלום לכב' מו"ר שליט"א
שכן שלי בליל סוכות קידש בביתו כיון שאין לו סוכה. ראיתי שישנה סוכה פנויה בשכונה ופניתי אליו שהוא יכול ללכת לאכול בסוכה. הוא הספיק רק לקדש לו ולאשתו בבית.
הוא שאל האם צריך לקדש שוב או לברך שהחיינו וכד' עניתי לו שלדעתי הקידוש תופס שהרי סו"ס שתה מהין וייחשב כמקום סעודה ורק נשאר ליטול ידיים ולברך לישב בסוכה והמוציא בסוכה. האם דברי נכונים ?
|
התשובה:
|
|
יפה אמרת לו. ויכול היה מיד לאחר הקידוש לרדת לסוכה ולברך המוציא ולישב בסוכה, גם אם לא שתה רביעית יין.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ליל סוכות
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
סוכה
- שואל, 04/10/2020
לדברי הרב שליט``א גם אם לא שתה יין ולכאורה חסר קידוש במקום סעודה לא כן ?
|
סוכה כיון שהסוכה סמוכה לביתו נחשב הדבר בדיעבד קידוש במקום סעודה. אילו מדובר על סוכה במקום מנותק מהבית לגמרי, עליו לשוב ולקדש, אם לא שתה רביעית.
|
|
|
|
|
|
|