|
|
בישול גוים בעשרת ימי תשובה וטבילה בערב יום כיפור
|
|
בס"ד
לכבוד הגאון הרב אברהם יוסף שליט"א
א. כתוב בש"ע (או"ח תרג) שצריך ליזהר מלאכול פת פלטר בעשרת ימי תשובה, האם יש ענין להחמיר גם שלא לאכול דברים שנתבשלו ע"י גוים, היינו דברים המותרים כגון שאינם עולים על שלחן מלכים או שנאכלים כמות שהם חיים.
ב. מה עדיף לטבול בעריו"כ במ' סאה שאובין שנמצאים בתוך כלי, או ט' קבין במקלחת ? [אני שואל דוקא מים שאובים בכלי דבזה נחלקו אם מועיל בברכות כב:, דאילו במים שאובין בקרקע לכו"ע יצא כדפסק הרמב"ם בפיה"מ מקואות ח, א הובא בב"י או"ח פח].
|
התשובה:
|
|
א. פת פלטר היתה בתחילה באיסור, ואח''כ התירו והשאירו רק את פת בעל הבית, לכן יש מקום להחמיר. אבל בדברים שאינם עולים שלחן מלכים וכגון פיצוחים אין צורך להחמיר. בדברים הנאכלים כמו שהם חיים ראוי להחמיר.
ב. עדיף לעמוד תחת מקלחת למשך דקה ורבע. (האמבטיה שבבית לא נחשבת ככלי כיון שהיא מחוברת לבנין, ואם היא גדולה המכילה ארבעים סאה, עדיף לטבול בה).
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
בישול גוים בעשרת ימי תשובה וטבילה בערב יום כיפור
|
|
|
|
|
|
|
|
|