|
|
שמירת הנפש
|
|
לכת"ר אברהם יוסף שליט"א
א. צלחת גדולה ועמוקה, שאינה משמשת לאכילה מתוכה ישירות, אלא משמשת כצלחת מרכזית בשלחן, כדי שיקחו מתוכה את המאכל לצלחות האישיות הקטנות יותר, ונשברה ממנה חתיכה באופן שהחיסרון ניכר, אך הוא בדופן החיצוני של הצלחת, כלומר בגב הצלחת בדופן. מה הדין בבקשה ?
ב. כנ"ל אותו חיסרון ניכר בגב הצלחת בדופן, כשמדובר בצלחת אישית (שאוכלים מתוכה ישירות) ?
תודה רבה לכת"ר.
|
התשובה:
|
|
זו לא שמירת הנפש, אלא הנהגה נכונה שלא להשתמש בכלים פגומים !
מי שחנן אותו הקב''ה ויש באפשרותו להשליך את הכלים הללו, עדיף. ואם קשה לו מעט, מותר להשתמש בהם כיון שזה לאכילה ממש על המקום שהוא פגום.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שמירת הנפש
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
כלי פגום
- השואלים, 06/09/2020
תודה לכבודו על התשובה. הזדמן לנו לשמוע מת``ח שלפי רבותינו הפוסקים אכילה ושתיה מתוך כלים פגומים פוגמת את הנפש. האם זה לא נכון / מדויק ? נשמח לחידוד העניין. תודה רבה למעכ``ת.
|
כלי פגום לא שינית ממה שכתבתי.
|
|
|
|
|
|
|