|
|
ראש השנה
|
|
שלום כבוד הרב
א. אדם שאכל מהתמר הצהוב בלילה הראשון, מה יעשה לגבי הרימונים, יניח על השלחן בזמן הקידוש ?
ב. בלילה השני, כאשר יש פרי חדש, לדוגמא חבושים, האם להניח על השלחן בזמן הקידוש כדי לפטור ?
ג. מתי האשה מדליקה נרות שבת בלילה השני ?
ד. האם לאחר שהאשה הדליקה, בברכת ההבדלה, ניתן לברך על הנר שהאשה הדליקה ?
תודה רבה לכבוד הרב
|
התשובה:
|
|
א. המומלץ הוא לברך בלילה הראשון על תמר יבש, ושהחיינו על הרימון. ובלילה השני לברך העץ ושהחיינו על התמר. ואם ברך על התמר שהחיינו בלילה הראשון, פטר בברכתו גם את הרימון, ואינו רשאי לברך שוב עליו.
ב. פרי חדש כגון זית שכבשו בבית משנה זו, או גוייבה או אתרוג או חבוש, מניחים על השלחן בקידוש בלילה השני.
ג. לפני הקידוש, לאחר שהגבר חוזר מבית הכנסת ומכין את הנרות. ולאחר מכן מתחילים בקידוש, ועל נרות אלו מברכים בורא מאורי האש, ובלבד שיקפידו שהנרות יהיו חשופים ולא מונחים באקווריום.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ראש השנה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
ראש השנה
- שואלת, 06/09/2020
כבוד הרב,
אדם שאכל מהתמר הצהוב בחודש אלול, האם זה משנה אם יברך על תמר יבש או צהוב וכן איך ינהג לגבי הרימון, האם יניח על השלחן בזמן הקידוש כדי לפטור ברכת שהחיינו?
|
שהחיינו את הרימון אוכלים גם ביום הראשון, ואם לא ברכו עליו ביום הראשון אלא רק אמרו יהי רצון, יניחו את הרימון בשעת הקידוש על השלחן.
|
|
|
|
|
|
|