|
|
דקדוקי סליחות
|
|
שלום לכבוד הרב
שמעתי שיעור מאלף בנושא שהרב נתן באחרונה ובו אמר כלהלן :
א. אלהא דמאיר עננו, אלה האומרים המאיר ולדרים עליה זו התחכמות לא נכונה. אבל, כך מפרש מהרש"א חידושי אגדות עבודה זרה יח עמוד ב', ויש לדקדק היאך ייחד ר"מ שמו של הקדוש ברוך הוא על עצמו בחייו שהרי אמרו אין הקדוש ברוך הוא מייחד שמו על הצדיקים בחייהם שנאמר אלהי אברהם ופחד יצחק וגו'. וי"ל דלא אמר אלהא דמאיר כו' רק לסימן בעלמא על שמו ולא נתכוין כל עיקר על שמו רק נתכוין אלהא דמאיר לארץ ולדרים עליה הוא יעננו. עכ"ל.
ב. החדשים הוסיפו עוד דברים לא שערום אבותיכם (משגב האמהות, עזרת השבטים) מיותר לגמרי. הריני להעיר שזה לא החדשים. זהו דוקא נוסח אבותינו שנהגו כמה עדות בצפון אפריקה, מרוקו , טוניס ואולי עוד.
בברכה,
|
התשובה:
|
|
א. אין כאן סתירה ! המהרש''א פירש את כונתו, אולם לנו נשאר לצטט בדיוק כפי שלימד.
ב. אנחנו בארץ הקודש, ומנהג ירושלים הוא הנכון והמדויק, ואין צורך 'לייבא'. ואם תבדוק רוב העדות שהזכרתם לא נהגו כך.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
דקדוקי סליחות
|
|
|
|
|
|
|
|
|