יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » טבילת כלים/שבת
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

טבילת כלים/שבת

מתוך: שבת ומועד » שבת פורסם בכ"ג בתמוז התש"פ
שלום לרב שליט"א

1. לדעת הפוסקים שסוברים שהמצוה מדרבנן, מה ההוכחה שלטענתם המצוה דוקא מדרבנן ולא דאוריתא ?
2. לדעה שאומרת שהמצוה מדרבנן כיצד הם מסבירים את הפסוק וכל אשר לא יבא באש תעבירו במים. על איזה מים מדובר ? (לסוברים שהמצוה מהתורה תעבירו במים מדובר על טבילה במקוה).
3. יש סירים שיש להם גומי נשלף בידיות. הגומי נשאר באופן קבוע בסיר כדי שאם הסיר יהיה חם מאד יהיה נח להחזיק אותו בידיות. (בסופו של דבר הגומי הנשלף הוא חלק מהכלי כי משאירים אותו לצמיתות). מה הדין אם הטבילו את הסירים עם הגומי בידיות ולא הוציאו אותו לפני הטבילה ?
4. בגד חדש שיש עליו חוט עם התוית שמראה את שם החברה, האם מותר בשבת לחתוך את החוט עם סכין ?
5. מה ההגדרה של אולר ? כלי שמלאכתו לאיסור או כלי שמלאכתו להיתר ?
6. האם מותר לעשות טחינה בשבת כרגיל ללא שינוי ?
7. בשבת, אדם לקח סיר עם ביצים מבושלות ובמזיד שם מים מהברז והניח על הפלטה. אדם אחר אכל את הביצים חמות ללא ידיעה שמישהו שם מים מהברז. בדיעבד, האם אותו אדם שאכל את הביצים חמות עבר על איסור ?
8. עדשה שיצאה מהמסגרת של המשקפיים, האם מותר להחזיר את העדשה למסגרת ?

תודה לרב


התשובה:
א-ב. יש הבדל בין כלי הגוים שהיו בשימוש לכלים חדשים. והמילה במים יכולה להתפרש כמי הגעלה.
ג. לכתחילה מטבילים עם הגומי, כיון שהוא חלק מהסיר. ד. אסור להוציאו, ובדיעבד שהוציא מותר ללבוש את הבגד.
ה. גם אולר שיש בו מספריים ומברג, נחשב כלי שמלאכתו להיתר אגב הסכין. ו. מותר. והמחמיר מערבב לאט.
ז. מותר לכתחילה לאוכלם חמים, והמוסיף את המים לבדו עבר על איסור בישול.
ח. אם העדשה ניתנת להחזרה בקלות, מותר לכתחילה. ואם דרושה מומחיות או בדוחק אסור.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על טבילת כלים/שבת
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
תגובה - השואל, 15/07/2020
שלום לרב

1.מה הסיבה שמותר לאכול את הביצים חמות? האם אין כאן הנאה ממלאכת שבת, שהרי הביצים התחממו עם המים.
2.מי שהוציא את התווית מהבגד על איזה איסור עבר?
3.לטענת הפוסקים שסוברים שטבילת כלים מדרבנן מה הראיה שלהם לומר שהמצוה מדרבנן?
שבת
א. הביצים היו מבושלות, והמים שלא התבשלו קודם אינם משנים את חימום הביצים במים המעטים שנותרו.
ב. מכה בפטיש. אא``כ זו תוית שמתגאים בה.
ג. כי הפסוק ניתן להסבר אחר.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines