יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » לברך על דעת להמשיך לשתות
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

לברך על דעת להמשיך לשתות

מתוך: יום יום » ברכות הנהנין, הלכות סעודה פורסם בל' בסיוון התש"פ
לכב' מרן הרב שליט"א

א. שתיתי רביעית, ברכתי נפשות שלא על דעת להסיח את דעתי, והמשכתי לשתות עוד על סמך הברכה הראשונה, אם שתיתי שוב רביעית, מברך שוב נפשות ?
ב. במידה וברכתי שהכל לפני ברכת המוציא, האם גם אז אוכל לברך ברכת המזון על דעת להמשיך לשתות/לאכול בלי ברכה, או שזה מועיל רק בברכת נפשות ?
ג. עבד שיצא לחופשי בלי גט שחרור (כגון בגלל חוקי המדינה וכו') האם הוא נחשב עדיין עבד ? נפק"מ אם הוא התגייר, שהרי הגיור אינו תופס.

תודה רבה.


התשובה:
א. מברך נפשות אם שתה כשיעור בבת אחת.
ב. חייב לברך שוב שהכל כיון שברכת המזון נחשבת סילוק לכל דברי מאכל ומשקה.
ג. אין מציאות כזו כפי שכבר כתבתי, ויציאתו לחפשי זה דוקא עם גט שחרור, ולפני שנעשה עבד, עליו לעבור את כל הליכי הגיור לשם עבדות, וכשיוצא לחפשי נעשה יהודי לכל דבר.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על לברך על דעת להמשיך לשתות
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
תודה - א, 22/06/2020
א. אני מכיר מקרה כזה, על אף שהוא נדיר. יש אדם שהוריו היו עבדים ועתה הוא גר. אני כמעט בטוח שלא היה גט שחרור. השאלה אם הגירות שלו תופסת, כיון שבבית־הדין לא ידעו שהוא צאצא לעבדים.
ב. אם ערל הצטרף לעם ישראל ע``י קהילה יהודית כשרה אך ללא בי``ד רבני, בדיעבד מועיל הדבר? ואיני שואל הלכה למעשה ח``ו אלא רק לדעת צדדים בהלכה.
גיור
א. אתה לא מכיר כי אין מציאות כזו !
מושג העבדים שמוכר בימינו זה לא דין עבד כנעני שיש לנו, כיון שהעבד לא עבר גיור לשם עבדות, ולא היה ברשות ישראל.
ב. גיור חייב להיות בבי``ד עם קבלת עול מצות.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines