יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » ברכת מעין שלש
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

ברכת מעין שלש

מתוך: יום יום » ברכות הנהנין, הלכות סעודה פורסם בי' באייר התש"פ
לכבוד הרב אברהם יוסף שליט"א

א. אכל כשיעור משבעת המינים ושתה מהתה ונצרך לשירותים. האם כשחוזר מברך ברכה ראשונה רק על התה ?
ב. כנ"ל לגבי אכילת כשיעור מעוגות/עוגיות. האם כשחוזר מברך ברכה ראשונה רק על התה ?
ג. כנ"ל לגבי יין ששתה כשיעור ונצרך לשירותים. האם כשחוזר לא יברך ברכת שהכל על תה שרוצה להכין ולשתות, ואפילו לאחר שבירך ברכת מעין שלש על היין ?

תודה גדולה לכבוד הרב


התשובה:
ראוי שיצא מהבית ואז יברך על התה. ביין זה ספק אם צריך לברך במקום ששתה, ולכן יחזור לברך גם על היין לאחר שיצא מהבית.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על ברכת מעין שלש
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
בירור - בירור, 06/05/2020
לכבוד מו``ר שליט``א

כבודו כתב ב-ו` בתמוז התשע``ה:
ב. הכלל הוא, כל דבר שברכתו האחרונה נפשות, כניסה לשירותים נחשבת הפסק וצריך לחזור ולברך, כיון שניתן לברך את ברכת נפשות בכל מקום שירצה. אבל אם הברכה האחרונה היא מעין שלש וכ``ש ברכת המזון, כיון שחייב לברך במקום שאכל, אין הכניסה לשירותים הפסק ולא ישוב לברך שנית.
האם לא ייתכן לומר שיהיה ספק ברכה לבטלה גם ביין?

חזק וברוך וישר כח גדול לכבודו
יין
כתבתי שזו מחלוקת, ולכן כשיוצא מהבית יחזור לברך. המחלוקת נובעת מההלכה שאין קביעות לשתיה. וזו גם הסיבה להצריך ישיבה בהבדלה.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines