|
|
ספירת העומר למי שטעה בימים ולא בשבוע
|
|
מה הדין, במי שטעה בימים י״ב וי״ג לעומר, וספר ספירת י״א וי״ב, האם יכול לספור ספירת י״ד והלאה בברכה ?
צדדי הספק: מהי כוונת מרן זצ״ל בחזון עובדיה (עמ׳ רנא) בדין טעה במספר הימים ולא טעה במספר השבועות. האם הכוונה שאם אמר שבוע אחד (כגון בנידון דידן) יצא, או נאמר, שלא יצא ידי חובתו אלא אם כן ספר את מספר השבועות כהוגן, וכגון שביום י״ב טעה וספר ״היום אחד עשר יום לעומר שהם שבוע אחד וחמשה ימים״?
|
התשובה:
|
|
ספירה אחת צריכה להיות כהוגן, ולכן אם אמר היום אחד עשר יום לעומר שהם שבוע אחד 'וחמשה ימים', יצא שהרי מנין השבועות היה כהוגן, וכן ביום שלאחריו אמר היום שנים עשר יום לעומר שהם שבוע אחד 'וששה ימים' הספירה של השבועות היתה כהוגן. או שאמר את מנין הימים כהוגן, היום שנים עשר יום לעומר שהם שבוע אחד 'וארבעה ימים', שמנין השבועות היה טעות ומנין הימים היה כהוגן, יצא. בדוגמא שנתתם היתה טעות גם בימים וגם בשבועות ולכן לא יצא.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ספירת העומר למי שטעה בימים ולא בשבוע
|
|
|
|
|
|
|
|
|