יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » חלה
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

חלה

מתוך: הארץ ומצוותיה » מצוות התלויות בארץ פורסם בכ"ו בניסן התש"פ
ב"ה

שלום כבוד הרב אברהם יוסף, להלן קטעים ושאלות בסופם
במדבר פרק טו כ
רֵאשִׁית עֲרִסֹתֵכֶם חַלָּה תָּרִימוּ תְרוּמָה כִּתְרוּמַת גּרֶן כֵּן תָּרִימוּ אתָהּ
ספר החינוך מצוה שפה - מצות חלה
עיסה שנילושה בין במים בין בכל שאר משקין, ובין שאפאה בתנור או בקרקע או במחבת ומרחשת.
מנחת מרחשת - מנחה מטוגנת בתוך כלי עמוק שנותנים לתוכו הרבה שמן.
איך אפשר הרי אם זה טיגון זה לא חייב בחלה.
מה הכוונה בקרקע ?
להפריש חלה מכל עריסה וליתן אותה לכהן, שנאמר [במדבר טו, כ] ראשית ערסתכם.
ועיסת ארנונא. כלומר משותפת בין ישראל וגוי, חייבת בחלה אם יש בחלק הישראל שיעור חלה.
האם מפריש באחוזים כפי חלקו בבעלות ?
ושמעתי שיש מקומות שנהגו להפריש חלה גדולה כשיעור שנתנו לנו חכמים בה, ונותנין אותה לכהן קטן שאין טומאה יוצאת עליו מגופו או לכהנת קטנה שעדין לא ראתה. מה הכוונה שאין טומאה יוצאת עליו מגופו ?

תודה ממשה


התשובה:
א. אפאה בתנור, הוא כפשוטו ובזה חייב בחלה תמיד.
ב. מרחשת הוא בשמן עמוק, וכיון שחלק ממנו נאפה בתנור (ואפילו חלק קטן), חייב בחלה בברכה גם בימינו.
ג. כאשר הקרקע חמה, וכמו שמצוי בעיצומו של הקיץ במקומות פתוחים, מניחים את הבצע בבור שבקרקע ונאפה. ואע''פ שאין זו אפיה בתנור, חייבים בהפרשת חלה כדין.
ד. עיסה בשותפות של יהודים חייבת בחלה. בשותפות עם הגוי, ויש בחלק היהודי כשיעור (1.560 ק''ג) חייב בחלה.
ה. אסור לתת בימינו את החלה לאכילה, כשם שאסור לתת את התרומה גדולה ותרומת מעשר, וגם לא לתינוקות.
ו. אם הוא זב או שהיא פירסה נידה. בימינו מוציאים חתיכה קטנה ושורפים אותה, כפי שנפסק בש''ע.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על חלה
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines