יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » עירוב
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

עירוב

מתוך: שבת ומועד » שבת פורסם בו' באדר התש"פ
שלום לרב שליט"א

גדר שעשויה מחוטי ברזל מדין לבוד. בשמונים ס"מ הראשונים מהרצפה יש פרצה כך שאין לגדר דין לבוד.
למעלה יש את החוט שהוא מחובר מעמוד אחד לשני. החוט מחובר בצדדים של העמוד ולא עובר מעל העמוד.
האם בדיעבד גדול מאד אפשר לומר שזו צורת הפתח כדי להינצל מאיסור הוצאה מרשות לרשות ?
קראתי שיש סוברים שדעת הרי"ף והרמב"ם שאין פסול שהחוט יעבור בצד והסברה הזאת כתובה בשו"ת חלקת יעקב.
כמובן מדובר בדיעבד גדול כי זה מה שקרה תקופה די ארוכה במושב שאני גר ורק עכשיו גילו את הבעיה.

תודה לרב.


התשובה:
לכתחילה יש להעמיד קרש מתחת לחוט כדי לעשות גוד אחית, ובדיעבד גם ללא היתר גוד אחית אין איסור, כיון שבמושב בדרך כלל זה ודאי לא רשות הרבים.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על עירוב
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
עירוב - השואל, 03/03/2020
שלום לרב

מחילה שאני שוב שואל. אני רק רוצה לדעת שהבנתי נכון את תשובת הרב. העירוב של המושב מקיף את המושב וישוב שנמצא ממש לידו.
בגדר אחת יש חוטי ברזל מדין לבוד והיתה פרצה בתוך השמונים ס``מ למטה. יש את החוט ברזל שלמעלה שמחבר בין שני העמודים אבל החוט עובר בצד. אין גוד אחית.
מתשובת הרב הבנתי שמותר בדיעבד.
אם זה לא נחשב צורת הפתח אז איך מותר בדיעבד הרי זה לא צורת הפתח?
עירוב
א. פירצה נחשבת אם גדיים בוקעים לתוכה.
ב. הגדר היא העיקר ולכן בדיעבד זה בסדר, אלא שיש לתקן את הפירצה ולא להשאירה שתתרחב.
ג. אי אפשר לקיים שני עירובין, גם גדר וגם צורת הפתח, אלא או גדר או צורת הפתח.
עירוב - השואל, 03/03/2020
שלום לרב

1. מה הסיבה שמותר בדיעבד ?
2. האם באמת דעת הרמב``ם והרי``ף שאפשר לעשות צורת הפתח עם חוט שנמצא בצד ולא מעל העמודים ?
3. שכחתי לציין שהמושב שלי נמצא בסמיכות לישוב ממש צמודים, והעירוב מקיף את המושב ואת הישוב.
האם התשובה נשארת אותו דבר שמותר בדיעבד?
4. לו יצויר שהמקרה הנ``ל היה קורה בעיר. מה הדין?
עירוב
א. כי אין לנו דין רשות הרבים ודאי, אלא כרמלית.
ב. בתנאי שמניחים ברזל או קרש תחת החוט `גוד אחית`.
ג. זה הרבה יותר טוב, כיון שזה סיפוח של המושב לעיר
ד. בעיר זה פשוט כיון שזה מתחלק לכל חלקי העיר.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines