|
|
תענית אסתר פורים כהנים עליה לתורה
|
|
בס"ד
לכב' מו"ר הגר"א יוסף שליט"א,
א. האם ילד שקרא את פרשת זכור מוציא בדיעבד את האחרים, כגון שאין מי שיקרא ? והאם זה כמו שילד קורא מקרא מגילה עבור הציבור ?
ב. שמענו מפי כבוד מו"ר שליט"א באחד השיעורים שלא מחנכים את הילדים לצום בתענית אסתר, אבל אם זה צום של שמחה מדוע לא בעצם ?
ג. האם ציבור או יחיד שקרא פרשת זכור ללא מנין וברכות בשבת זכור, לכשיגיעו לפרשת כי תצא צריכים לכוון לצאת י"ח ?
ד. כשאין כהנים בביכ"נ מלבד כהן קטן איך נוהגים בעליה לתורה ובברכת כהנים ?
ה. איך ננהג כיום בת"א, האם קריאת המגילה בט"ו היא חומרה בלבד או שכדאי ללמד את הציבור ? אם אני ש"צ אפשר לדלג על על הניסים בט"ו ?
ו. האם כשהרב עולה לתורה מותר לומר בכבוד כבוד הרב או יעלה כבוד הרב לצורך כבודו, או שיש איסור שמזכירים את העולה כמנהג הספרדים ?
ז. אדם שלא צם בתענית וקראו בשמו בשחרית האם מותר לעלות בניגוד למנחה ?
ח. כהן יחיד בביכ"נ האם נושא כפיו בשחרית בתענית אע"פ שלא צם או שלא יצום ?
ישר כח גדול לכבודו חזק וברוך ומחילה רבה על האריכות בדברים.
|
התשובה:
|
|
א. עליהם להעמיד את הקטן ליד אדם בוגר, והוא יקריא לו בלחש, והבוגר יקרא בקול רם. אין לתת לקטן לקרוא.
ב. כיון שבבוא משיח צדקנו לא נצום. ג. נכון. הקריאה צריכה להיות דוקא מתוך ספר תורה, דהיינו בציבור.
ד. מתעלמים ממנו, וכאילו אין כהן במקום.
ה. זו חומרה רצויה, ולכן ראוי ללמד לאחרים לנהוג בכל מצות היום ללא ברכה.
ו. מותר לומר בכבוד כבוד הרב ואין בזה הזכרת שם. ז. כיון שהשנה התענית חלה ביום שני עליו לעלות.
ח. נושא כפיו בשחרית כמו בכל יום.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
תענית אסתר פורים כהנים עליה לתורה
|
|
|
|
|
|
|
|
|