|
|
פרשות השבוע
|
|
ב"ה
לכב' מו"ר שליט"א שלום וברכה,
א. כתוב בשמות ט' כז: וַיִּשְׁלַח פַּרְעֹה, וַיִּקְרָא לְמֹשֶׁה וּלְאַהֲרֹן, וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם חָטָאתִי הַפָּעַם... כיצד שלח פרעה את עבדיו לקרוא למשה במכת ברד, הרי לא ניתן היה לצאת! וגם לא יתכן לומר שהיתה הפוגה כי הרי ביקש שהמכה תיפסק ?
ב. דתן ואבירם היו רשעים עוד הרבה לפני שנגאלו עם ישראל ממצרים, מדוע לא מתו ברשעתם במצרים ?
ג. ע"פ בעלי התוספות על התורה (פרשת בשלח) על הפסוק לא נשאר בהם עד אחד, כתבו: אבל אחד נשאר והוא פרעה. במכת דבר כתוב: לא מת ממקנה ישראל עד אחד, המילים עד אחד אמורות ללמד שהיתה בהמה שמתה ?
ד. בתפילת שחרית אנו אומרים ויכסו מים צריהם אחד מהם לא נותר, אבל אם פרעה נשאר בחיים כיצד ניתן ליישב ?
ה. כתוב בש"ר יח ז : מה כתיב למעלה (שמות שם, כג) ופסח ה' על הפתח אותה שעה כביכול עמד לו בפתח אלא בנוהג שבעולם כשם שהטבח מכניס צאנו וכל שה או כבש שהוא רוצה לשחוט נוטל הסיקרא ורושם עליה להכיר איזה ישחוט ואיזה לא ישחוט כך (שם) וראה את הדם כביכול עמד בפתח ודוחה המשחית שלא יגוף את ישראל..., האם לפי זה המשחית היכה, או שהקב"ה (ידע להבחין בין טיפה של בכור וכו') ?
ו. ע"פ מד' תנחומא פרק ט' מכות מצרים התחלקו למכות בארץ, על הארץ ומהשמים, שבכל פעם מישהו אחר מכה, פעם משה פעם אהרון ופעם הקב"ה, מדוע במכת שחין ישנו שילוב של הקב"ה משה ואהרון ?
תודה רבה ישר כח גדול לכבודו!
|
התשובה:
|
|
א. היו לפניו גם מעם ישראל שהיו בטוחים שלא יהיה בהם מהמכה כלל. ב. קבלו שכר על שהיו שוטרים והוכו.
ג. ממקנה ישראל מת אחד שהיה לו שותף מצרי. ד. הוא לא נחשב חלק מהם. והוא נשאר כדי לפרסם את מעשה ה'.
ה. הבכורים המוכרים הוכו ע''י מלאך. הבכורים שבתוך המשפחה, (שהאשה זינתה עם פנוי) הכה הקב''ה המבחין.
ו. אין לי תשובה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
פרשות השבוע
|
|
|
|
|
|
|
|
|