יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » פרשות השבוע
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

פרשות השבוע

מתוך: יום יום » לימוד תורה פורסם בי"ד בשבט התש"פ
ב"ה

לכב' מו"ר שליט"א שלום וברכה,
א. כתוב בשמות ט' כז: וַיִּשְׁלַח פַּרְעֹה, וַיִּקְרָא לְמֹשֶׁה וּלְאַהֲרֹן, וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם חָטָאתִי הַפָּעַם... כיצד שלח פרעה את עבדיו לקרוא למשה במכת ברד, הרי לא ניתן היה לצאת! וגם לא יתכן לומר שהיתה הפוגה כי הרי ביקש שהמכה תיפסק ?
ב. דתן ואבירם היו רשעים עוד הרבה לפני שנגאלו עם ישראל ממצרים, מדוע לא מתו ברשעתם במצרים ?
ג. ע"פ בעלי התוספות על התורה (פרשת בשלח) על הפסוק לא נשאר בהם עד אחד, כתבו: אבל אחד נשאר והוא פרעה. במכת דבר כתוב: לא מת ממקנה ישראל עד אחד, המילים עד אחד אמורות ללמד שהיתה בהמה שמתה ?
ד. בתפילת שחרית אנו אומרים ויכסו מים צריהם אחד מהם לא נותר, אבל אם פרעה נשאר בחיים כיצד ניתן ליישב ?
ה. כתוב בש"ר יח ז : מה כתיב למעלה (שמות שם, כג) ופסח ה' על הפתח אותה שעה כביכול עמד לו בפתח אלא בנוהג שבעולם כשם שהטבח מכניס צאנו וכל שה או כבש שהוא רוצה לשחוט נוטל הסיקרא ורושם עליה להכיר איזה ישחוט ואיזה לא ישחוט כך (שם) וראה את הדם כביכול עמד בפתח ודוחה המשחית שלא יגוף את ישראל..., האם לפי זה המשחית היכה, או שהקב"ה (ידע להבחין בין טיפה של בכור וכו') ?
ו. ע"פ מד' תנחומא פרק ט' מכות מצרים התחלקו למכות בארץ, על הארץ ומהשמים, שבכל פעם מישהו אחר מכה, פעם משה פעם אהרון ופעם הקב"ה, מדוע במכת שחין ישנו שילוב של הקב"ה משה ואהרון ?

תודה רבה ישר כח גדול לכבודו!


התשובה:
א. היו לפניו גם מעם ישראל שהיו בטוחים שלא יהיה בהם מהמכה כלל. ב. קבלו שכר על שהיו שוטרים והוכו.
ג. ממקנה ישראל מת אחד שהיה לו שותף מצרי. ד. הוא לא נחשב חלק מהם. והוא נשאר כדי לפרסם את מעשה ה'.
ה. הבכורים המוכרים הוכו ע''י מלאך. הבכורים שבתוך המשפחה, (שהאשה זינתה עם פנוי) הכה הקב''ה המבחין.
ו. אין לי תשובה.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על פרשות השבוע
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines