|
|
ערכאות גויים, טבילה ודרכי לימוד
|
|
1) אשתי נכנסה לעבוד באיזו חברה כעובדת כללית, ועכשיו העבירו אותה לעבוד תחת עורך־הדין של החברה. האם זה בסדר מצד ערכאות ?
2) לאשתי יש קיבוע בשיניים. באחד הימים הקיבוע יצא קצת מהמקום ואשתי תיכננה לקבוע תור אצל הרופאה שתתקן לה את הבעיה, וככל הנראה תחליף לה את חוט־הברזל. הבעיה היא שבאותו היום היא היתה צריכה לטבול, וחששתי לחציצה. שאלתי את רבי אברהם הכהן מרמלה והוא אמר שהפלטה פנימית ולכן זה מותר. רב אחר אמר לי שזה לא נקרא פנימי אלא גלוי, כיון שזה רק מאחורי השן ולא בתוך השן או הבשר, אבל הוא התיר (כיון שיש צדדים להקל וכיון שחיכינו הרבה זמן והתור היה יכול להיקבע רק לעוד מספר שבועות).
על אף שהסתמכתי עליהם, כיון ששניהם לא ידעו מהו קיבוע מבלי שהסברתי להם, העדפתי לשאול את הרב מה דין הקיבוע באופן כללי, ומה דינו כאשר צריך לקבוע תור עם אפשרות שיחליפו את החוט.
3) האם יש ספר שמסביר את הל' מעשר כספים שהרב ממליץ עליו ?
4) למי שלא למד הרבה שנים בישיבה, האם עדיף ללמוד כמה שנים בכולל גמרא ולהתמלאות בש"ס או מיד טור ב"י ?
תודה מראש וסליחה על האריכות,
איילין.
|
התשובה:
|
|
א. אם הוא תובע בבתי משפט, צריך להתנתק ממנו. ואם הוא סניגור או עורך חוזים מותר.
ב. הקיבוע אינו חוצץ, ורק כאשר ניתן להסיר אותו ביד ללא רופא, עדיף להסיר לפני הטבילה ולהחזיר לאחריה.
ג. יש כמה ספרים, ואיני יכול להמליץ אלא על ילקוט יוסף.
ד. אחוז בזה וגם מזה אל תנח ידך.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ערכאות גויים, טבילה ודרכי לימוד
|
|
|
|
|
|
|
|
|