יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » סיום מסכת עין יעקב ומשניות, חתן ביום לענין תחנון, מזוזה במשרד
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

סיום מסכת עין יעקב ומשניות, חתן ביום לענין תחנון, מזוזה במשרד

מתוך: יום יום » לימוד תורה פורסם בכ"ט בחשוון התש"פ
שלום למו"ר הגר"א יוסף

א. חתן שמתפלל שחרית והחופה בשעה 14.00. האם אומרים תחנון ?
ב. האם מותר לגברים לרשום על התיבה, חובה להתפלל מתוך סידור הש"צ ?
ג. בעבר הרב ענה לי שאפשר לעשות סיום כשמסיימים מסכת מעין יעקב המבואר- האם אומרים קדיש על ישראל רגיל או כמו של סיום מסכת ?
ד. בהמשך לשאלה הקודמת – יש מסכתות בעין יעקב ממש קטנות - גם עליהם אפשר לעשות סיום ?
ה. הבן לקח על עצמו לסיים בע"ה את ש"ס המשניות עד בר המצוה והוא לומד מתוך משניות קהתי עם הביאור – האם יכול לעשות סיום ?
ו. בענין חתן בר מצוה שעושה סיום מסכת באירוע שמתקיים לפני גיל 13 - האם יכול לומר קדיש ?
ז. ביקשו ממני בעבודה לקנות למשרד מזוזה וביקשו שאני אקבע את המזוזה. אמרתי להם שאני מסכים אבל אנחנו הספרדים לא מברכים. אם מתעקשים שאברך אחרת לא ישימו מזוזה - האם יכול במקרה זה לברך ?
ח. אדם שמכר את הדירה שלו והפך להיות בה השוכר לתקופה של למעלה משנה - לא צריך לעשות חנוכת הבית עם תחילת השכירות, נכון ?

תודה רבה ובשורות טובות


התשובה:
א. פטור מלומר תחנון וגם פוטר את הציבור. ב. מי יכול לחייב. ולמה דוקא מסידור זה.
ג. בדרך כלל גם על סיום מסכת הרגיל אומרים על ישראל. ד. גם על מסכת קטנה עושים סיום מסכת.
ה. יעשה וזה מצויין, כיון שזה מעודד גם את חבריו. ו. דינו כקטן, ואינו רשאי לומר לבדו את הקדיש אלא יחד עם גדול.
ז. יכול להערים ולומר בקול ברוך אתה ה', ולהמשיך בלחש למדני חוקך, ושוב להגביה את קולו על קביעת מזוזה.
ח. מיותר.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על סיום מסכת עין יעקב ומשניות, חתן ביום לענין תחנון, מזוזה במשרד
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
שאלה ג` קדיש על סיום מסכת - בירור, 27/11/2019
בס``ד

לכב` מו``ר הרב הגאון שליט``א, בשאלה ג` כבודו כתב בדרך כלל גם על סיום מסכת הרגיל אומרים על ישראל,
נזכרתי שהייתי בביכ``נ בסיום מסכת והתלמיד חכם רצה להגיד קדיש על ישראל ורב ביכ``נ תיקן אותו להגיד את הקדיש של הסיום, מה נכון יותר לעשות בסיום הלימוד איזה קדיש נכון יותר לומר?

תודה רבה לכבודו.
קדיש
אין זה מעכב. ובפרט כאשר יש יחד אתו מסיימים שרוצים לומר את הקדיש, עדיף לומר על ישראל.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines