|
|
ברכות הנהנין, ברכת ענט''י באמצע הסעודה
|
|
לכבוד מו"ר אברהם יוסף שליט"א
א. התחייב בברכה אחרונה מעין שלש על העץ ועל פרי העץ, אך לאחר שיצא מהשירותים בירך בטעות שהכל על המים (למרות שכבר בירך שהכל פעם ראשונה לפני הכניסה לשירותים). האם בדיעבד הברכה לבטלה ?
ב. באיזה מצב מברכים את ברכת ענט"י באמצע הסעודה ?
תודה רבה למעכ"ת.
|
התשובה:
|
|
א. ההמשכיות של אכילת עוגות ופירות שברכתם האחרונה מעין שלש, אין לה שייכות לברכת שהכל, ולאחר שיצא מהשירותים חוזר לברך שהכל.
ב. אמנם דעת מרן שאם נכנס לשירותים באמצע הסעודה חוזר ליטול ידיו בברכה, אולם ספק ברכות להקל ולא מברך.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
ברכות הנהנין, ברכת ענט''י באמצע הסעודה
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
ברכות
- בירור, 29/10/2019
לכב` מו``ר שליט``א חזק וברוך,
כבודו כתב ב-ב`: ההמשכיות של אכילת עוגות ופירות שברכתם האחרונה מעין שלש, אין לה שייכות לברכת שהכל, ולאחר שיצא מהשירותים חוזר לברך שהכל.
בי``א תשרי תשע``ח כתב כבוד מו``ר שליט``א: האוכל עוגה ושותה משקה, מברך שהכל, ואין קשר בין השתיה לאכילה, גם אם אולי נראה שיש קשר. לענין הפסק בכניסה לשירותים, כיון שאכל כשיעור יש צירוף למקום, ונחשב לקבוע, לכן לא יברך שהכל שנית.
כך זכור לי שכב` הרב שליט``א וכך ב``ה לימדנו את הציבור.
חזק וברוך ישר כח גדול לכבודו ותורה על הסבלנות הרבה!
|
ברכות השאלה היתה בדיעבד אם נחשב לברכה לבטלה.
לכתחילה אין לברך גם לאחר שיצא מהשירותים.
|
|
ברכות
- בירור, 29/10/2019
ב``ה
לכב` הגר``א יוסף שליט``א
לפי דברי השואל הוא כבר בירך שהכל על השתיה לפני שנכנס לשירותים והיתה לו חובת ברכה אחרונה על המחיה או מעין שלש, על כן הברכה האחרונה קושרת אותו למקום ולכאורה לא אמור לברך שוב שהכל.
חזק וברוך לכב` מו``ר שליט``א.
|
ברכות קושרת אותו למעין שלש ולא לשתיה.
|
|
|
|
|
|
|