|
|
הלולב לאחר חג הסוכות, ריבוי אכילה בערב יוה''כ
|
|
לכת"ר אברהם יוסף שליט"א
א. האם כדאי לשמור את הלולב (או למי שמניחו בצידי דרכים במקום שלא ידרכו עליו בני אדם, אז לפחות כמה עלים ממנו) לשנה הבאה כדי לתלוש ממנו לצורך אגידת ארבעת המינים בשנה הבאה בע"ה בערב יו"ט ובחול המועד ?
ב. לגבי המנהג של אכילת שבע סעודות בערב יוה"כ, האם יש לזה אחיזה בדברי רבותנו, ואם כן, מדוע אין כאן חשש של ברכה שאינה צריכה (שוב ושוב ברכת המוציא, אכילת כזית וברכת המזון) ?
תודה רבה לכבוד הרב.
|
התשובה:
|
|
א. מותר ומיותר.
ב. אין לזה שורש אלא כעין השלמה לסעודות שמבטלים ביום הכיפורים שהוא יו''ט. ולא שייך בזה ברכה שאינה צריכה כיון שבכל פעם מברך ברכה אחרונה. ולא בכל סעודה אוכלים פת, וממילא אין כאן שייכות של ברכה שאינה צריכה.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
הלולב לאחר חג הסוכות, ריבוי אכילה בערב יוה''כ
|
|
|
|
|
|
|
|
|