יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
בעל תפילה בימים נוראים

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » שבת, ארבעת המינים
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

שבת, ארבעת המינים

מתוך: שבת ומועד » סוכות ושמחת תורה פורסם בכ"א בתשרי התש"פ
לכבוד מו"ר אברהם יוסף שליט"א

א. התיון ששמים בו בערב שבת את עלי התה ואח"כ מערים לתוכו מהמיחם (כלי ראשון), ואת התיון מניחים על המיחם למשך השבת - במשך השבת תכולת התיון נגמרת. האם מותר בשבת לערות מהמיחם על עלי התה שבתיון ?
ב. לכאורה את הלולב אסור להשליך לפח. מצד שני, כאשר תולשים ממנו עלים לצורך האגד, אז מותר להשליך את האגד לפח. נמצא שלכאורה הורדתי דרגה את עלי הלולב. איך זה מסתדר בבקשה ?

תודה רבה. בברכת התורה.


התשובה:
א. כיון שעירה על העלים מערב שבת מכלי ראשון, מותר לחזור על אותה פעולה בשבת. ההנחה על המיחם אינה משנה, אא''כ המקום חם ביותר שהעלים מתבשלים שם, שזה הרבה יותר קל להתיר.
ב. לא אסור. אסור לנהוג בו מנהג בזיון, וצריך למנוע שלא ידרכו עליו הולכי דרכים. הלולב הוא תשמישי מצוה.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על שבת, ארבעת המינים
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
ארבעת המינים - השואלים, 21/10/2019
תודה רבה על התשובות.
בסעיף ב`, האם ההבנה הנכונה היא שהאגד והלולב הם באותה דרגה, ולכן אין חשש לתלוש מעלי הלולב ולאגוד באמצעותם את שלושת המינים, בין בערב יו``ט בין בחול המועד, ואין כאן הורדה בדרגה, כי כשם שבלולב אסור לנהוג מנהג בזיון וכו` כמו שהרב כתב לעיל בתשובה, כך גם לגבי האגד [למרות שרואים שיש אנשים שמקפידים על הלולב עצמו יותר מאשר על האגד, אולי זה בגלל גודלו הקטן של האגד שגורם להם לייחס לו פחות חשיבות מהלולב] ?
אגד
האגד מעכב את קיום המצוה, והוא חלק מהמצוה. דעת הבריות אינה משנה.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines