יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » יוה''כ
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

יוה''כ

מתוך: שבת ומועד » ראש השנה, יום כיפור פורסם בט' בתשרי התש"פ
בס"ד

שלום לכב' הגר"א יוסף שליט"א
א. האם מי שטובל בים עם בגד ים זה מועיל לטבילה עבור גברים כל השנה ?
ב. מקוה פרוץ ללא אפשרות להשאיר כסף אין טלפונים ואין תעריפים וכו', האם מי שטובל חייב לשלם ?
ג. אחרי הפטרת יונה אומרים קדיש ? ואם כן מדוע ?

בברכת גח"ט לכב' מו"ר שליט"א לשנה טובה תחתמו, שכבודו ימשיך לזכות את הרבים מתוך שפע ברכה וכל טוב סלה.



התשובה:
א. צריך להוריד את בגד הים כשנמצא במים, לטבול ולחזור ללבוש. הגומי לחוץ ואינו נותן למים לחדור דרכו.
ב. צריך לברר. זה שהרבים נכנסים אינו מתיר.
ג. אומרים קדיש לאחר קריאת ההפטרה וברכותיה. ובהחזרת הס''ת אומרים פסוקים שעליהם חוזרים לומר קדיש.
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על יוה''כ
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 
רשימת התגובות  
קדיש - מ, 10/10/2019
גם בקריאת התורה במנחה של תענית ציבור אין קדיש, גם זה בגלל שזו לא חובת היום?
תענית
זו חובת היום, אולם אין אמירת פסוקים, אלא מיד נגשים לתפילת לחש.
לגבי ג - שואל, 09/10/2019
המנהג בדר``כ לא לומר מזמור לדוד כשמחזירים במנחה אלא כמו מנחה של שבת האם יוצא לפי דברי הרב שאין לומר קדיש? או שפסוקי יהללו מספיקים לצורך זה ?
קדיש
יש הבדל בין קריאת התורה במנחה שהיא משום יושבי קרנות, ולכן אין אמירת קדיש בסיום הקריאה כיון שזו לא חובת היום. משא``כ הקריאה בתורה במנחה של יוה``כ היא מחובת היום. ונוסף לזה הטעם של אמירת הפסוקים.
איני מחייב לומר קדיש אך אפשר, ולמה לוותר.

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines