|
|
יוה''כ
|
|
בס"ד
שלום לכב' הגר"א יוסף שליט"א
א. האם מי שטובל בים עם בגד ים זה מועיל לטבילה עבור גברים כל השנה ?
ב. מקוה פרוץ ללא אפשרות להשאיר כסף אין טלפונים ואין תעריפים וכו', האם מי שטובל חייב לשלם ?
ג. אחרי הפטרת יונה אומרים קדיש ? ואם כן מדוע ?
בברכת גח"ט לכב' מו"ר שליט"א לשנה טובה תחתמו, שכבודו ימשיך לזכות את הרבים מתוך שפע ברכה וכל טוב סלה.
|
התשובה:
|
|
א. צריך להוריד את בגד הים כשנמצא במים, לטבול ולחזור ללבוש. הגומי לחוץ ואינו נותן למים לחדור דרכו.
ב. צריך לברר. זה שהרבים נכנסים אינו מתיר.
ג. אומרים קדיש לאחר קריאת ההפטרה וברכותיה. ובהחזרת הס''ת אומרים פסוקים שעליהם חוזרים לומר קדיש.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
יוה''כ
|
|
|
|
רשימת התגובות  
|
|
|
קדיש
- מ, 10/10/2019
גם בקריאת התורה במנחה של תענית ציבור אין קדיש, גם זה בגלל שזו לא חובת היום?
|
תענית זו חובת היום, אולם אין אמירת פסוקים, אלא מיד נגשים לתפילת לחש.
|
|
לגבי ג
- שואל, 09/10/2019
המנהג בדר``כ לא לומר מזמור לדוד כשמחזירים במנחה אלא כמו מנחה של שבת האם יוצא לפי דברי הרב שאין לומר קדיש? או שפסוקי יהללו מספיקים לצורך זה ?
|
קדיש יש הבדל בין קריאת התורה במנחה שהיא משום יושבי קרנות, ולכן אין אמירת קדיש בסיום הקריאה כיון שזו לא חובת היום. משא``כ הקריאה בתורה במנחה של יוה``כ היא מחובת היום. ונוסף לזה הטעם של אמירת הפסוקים.
איני מחייב לומר קדיש אך אפשר, ולמה לוותר.
|
|
|
|
|
|
|