|
|
עשרת ימי תשובה
|
|
בס"ד
שלום רב ושנה וטוב למעלת כת"ר שליט"א.
מקובל בידנו שהמנהג אצל הספרדים שש"צ אומר בקדיש תתקבל לאחר חזרת הש"צ עושה השלום אלא שמתוך עיון בחזו"ע ימים נוראים עמוד פב במסקנת ההלכה מרן זצ"ל כלל לא התייחס לנושא, זולת בתפלה. במקורות הביא דברי החמדת ימים שלא נהגו בקדישים כלל. בקשו"ע ילקוט יוסף [תשס"ז] שם כן כתב שנהגו לאמרו בקדישים הנ"ל, וציין מקורות חזו"ע הנ"ל כף החיים שער הכוונות ועוד. [כף החיים גם לא התייחס לקדיש] אולי יכול להיות שרבנו יצחק שליט"א הביא מקורות גם לתפלות שכן כתבם באותה ההלכה. אודה למר בריה דרבינא שיעשה מעט סדר.
בברכת גמח"ט.
|
התשובה:
|
|
הדברים שם ברורים שכל התוספות הן רק בתפילה, ולכן המשיך בהערה הבאה שבקדישים אין לשנות את הנוסח כלל (לענין לעילא לעילא), וה''ה גם לענין השלום. וקדיש תתקבל שלאחר החזרה נחשב לסיום החזרה, ולכן רק בשחרית מוסף ומנחה אומרים השלום, ואילו בערבית או גם בסליחות אין לומר אלא שלום.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
עשרת ימי תשובה
|
|
|
|
|
|
|
|
|