יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 שווה עיון:
לצאת עם משתמט?

 
שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה
דף הבית » שאל את הרב - שאלות ותשובות ביהדות ובהלכה » מזוזה, שהחיינו על רימון, גורס תבלינים בשבת, אזיקונים בסכך
 


» לצפייה בתשובות הרבנית שולמית בן שעיה
חיפוש
» מתקדם

 תגיות
   7 נקיים    אבות    אזכרה    אינטרנט    אירוח שבת    אירוסין    אישה    אישות    אישות ומשפחה    אמונה    אתרוג    בגידה    בחורה    בינו לבינה    בית    בית כנסת    בית מדרש    בית ספר    בעל    בר מצווה    ברית מילה    ברכה    ברכות    ברכות הנהנין    ברכות השחר    ברכת החמה    ברכת הלבנה    ברכת המזון    ברכת כהנים    בשר וחלב    בשרי    בת מצווה    גזל    גיור    גירושין    גניזה    גשם    דבר תורה    דברי תורה    דגים    דעות    דתי    הדלקה    הדלקת נרות    הוראה ותלמוד תורה    הורדות    הורדת שירים    החזר מס    היחיד והחברה
 אינדקס נושאים
 
» אינדקס נושאים ותגיות

מזוזה, שהחיינו על רימון, גורס תבלינים בשבת, אזיקונים בסכך

מתוך: שבת ומועד » ראש השנה, יום כיפור פורסם בכ"ב באלול התשע"ט
שלום למו"ר הגר"א יוסף

א. הוצאתי את המזוזות בבית לבדיקה חוץ משל דלת הכניסה. לאחר הבדיקה אשים את אחת מהמזוזות הבדוקות בכניסה לבית ואת האחרונה אשלח לבדיקה. האם צריך לברך בכל זאת או לחכות שהמזוזה האחרונה תחזור מבדיקה ואברך פעם אחת על כולם (הבדיקה היא עבור המזוזות בביתה של אימי שלא רוצה להישאר ללא מזוזות). מה אני צריך לברך כשמחזיר את המזוזה כשזה לא בביתי ?
ב. הדרשן אתמול אמר שלא מברכים על הרימון שהחיינו, בגלל שאי אפשר לדעת אם הוא חדש. לעומת זאת שמעתי בעבר שמי שרוצה להרויח שהחיינו גם בליל שני של ראש השנה יכול שלא לאכול את הרימון בלילה הראשון ויאכל עם ברכת שהחיינו בלילה השניה. הדרשן אמר שזה ע"פ המשנה ברורה. האם מברכים או לא ?
ג. גורס תבלינים ידני, שיש לו ידית שלוחצים עליה והיא מסובבת חצי סיבוב כדי להוציא מלח ופלפל - האם מותר בשבת ?
ד. האם מותר לקשור את הסכך של הסוכה באזיקונים ?
ה. כתוב קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת. האם זה לא כפילות לכאורה ? ניתן היה לכתוב קרוב ה' לכל אשר יקראוהו באמת.
תודה רבה לכבוד הרב על כל התשובות המחכימות, על העזרה במתן התשובות מהר ככל שניתן גם באתר, גם ברדיו וגם באופן אישי והכל תוך נעימות. תודה. שתזכו לחיים טובים ארוכים וטובים ימלא ה' כל משאלות לבכם לטובה ולברכה נחת והצלחה. תכתבו ותחתמו לחיים לאלתר ביום ראש השנה עם שאר הצדיקים. אמן


התשובה:
א. יברך על מה שקובע באותו יום, ויחזור לברך על המזוזה שיקבל אחר כך. ומברך 'על קביעת', כיון שזה לא ביתו.
ב. טועה ! והנכון הוא, לברך העץ בלילה הראשון על תמר יבש, ושהחיינו על הרימון ולאכול ממנו ואח''כ לומר יה''ר. ובלילה השני יברך על התמר הצהוב ויברך שוב שהחיינו. ג. אסור אפילו ביום טוב. ולתבלינים בלבד מקילים ביו''ט.
ד. לא טוב. ובדיעבד הסוכה כשרה. נכון יותר להניח קרש על הסכך, ולקשור את הקרש עם הסכך לבסיס הסוכה.
ה. יש זמן שהקב''ה עונה לכל קוראיו, ויש זמן שרק למי שקורא באמת (בכוונה).
 
כתוב תגובה
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
הנך מוזמן להגיב על מזוזה, שהחיינו על רימון, גורס תבלינים בשבת, אזיקונים בסכך
*שם:
  דוא''ל:
האם לפרסם את כתובת המייל בתגובה
*כותרת:
*תוכן:

אימות תווים:
 

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines