|
|
שופר
|
|
בס"ד
לכבוד הגר"א יוסף שליט"א שלום וברכה!
א. מה הדין אם הבעל תוקע לא הקפיד על הפסק/אי הפסק נשימות בתשר"ת בתקיעת השופר בין שברים לתרועה בישיבה ובעמידה כמו שמורה מרן, האם זה מעכב ?
ב. מדוע לא תוקעים לחולה או מי שלא הגיע לתפילת שחרית 60 קולות עקב הספק של הנשימה בינתים בתשר"ת ?
ג. בעל תוקע שבאמצע התקיעות לא מצליח להמשיך ומביאים אחר במקומו, האם יכול להמשיך במקום שהפסיק ? נניח הפסיק בתר"ת ממשיך מתר"ת ולא חוזר מתשר"ת ? כמובן אין צורך לברך מחדש ?
ד. מה הדין לגבי כל השנה כשהחזן לא יכל להמשיך את תפילתו, ובא במקומו חזן אחר, האם ממשיך בחזרה מאותו מקום שהפסיק הקודם ?
ה. האם אין בעיה להשתמש לכתחילה בשופר מעט פחות מ3 טפחים להוציא י"ח ?
ו. האם התרועה לולולו זה מה שהראה מו"ר שליט"א בשיעור מלפני כשבועיים כשהדגים את סדר התקיעות בשיעור ?
מחילה מכבוד הרב שליט"א על האריכות. חזק וברוך לכב' הרב שליט"א ונחת מכל יוצאי חלציו, שכבודו יזכה להמשיך לפאר ולרומם קרנה של תורה ולזכות את הרבים בשיעוריו המאלפים גם בהלכות וגם במוסר ובהשקפה!
|
התשובה:
|
|
א-ב. אין זה מעכב, כי עשיית שניהם נועדה לצאת ידי חובת דעת כל הפוסקים.
ג. ממשיך מאותו מקום ואינו צריך לחזור לראש.
ד. אם נמצא בברכות אמצעיות חוזר לראש הברכה שהפסיק הש''צ הראשון. ואם בשלש ראשונות או אחרונות, חוזר לראש אותן הברכות, בראשונות לראש, ובאחרונות לרצה. ה. עיין בחזון עובדיה שהקל במקום שאין שופר אחר מצוי.
ו. אני תוקע רק טוטוטו. צריכה להיות מומחיות גדולה לעשות לולולו.
|
|
|
|
כתוב תגובה
|
|
גולשים נכבדים,
אנא הקפידו לכתוב הערות עינייניות ביחס לשאלה הנוכחית בלבד!
לצערינו, שאלות, הערות כלליות וכד' שאינן מתיחסות לשאלה, יימחקו מהמערכת.
בברכה, צוות שו"ת מורשת.
|
הנך מוזמן להגיב על
שופר
|
|
|
|
|
|
|
|
|